شهرک سازی

یک پنل کارشناسی سازمان ملل، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و همچنین گسترش شهرک‌سازی این رژیم در اراضی فلسطینیان را محکوم کرد.

 به گزراش مشرق، یک هیأت کارشناسی در سازمان ملل در ارزیابی سالانه خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همچنان به اقدامات غیرقانونی گسترش شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی ادامه می‌دهد.

شبکه روسی راشاتودی گزارش کرد، این هیأت سازمان ملل همچنین، تل‌آویو را به استفاده بیش‌ از حد از زور و  مجازات جمعی فلسطینیان متهم کرد.

کمیته ویژه سازمان ملل در امور تحقیق در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی، بعد از جمع‌آوری شواهدی از سازمانهای جامعه مدنی، نمایندگان سازمان ملل و مقامات فلسطینی، به شماری از سوء رفتارهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در سال گذشته میلادی از جمله دستگیری نوجوانان فلسطینی توسط ارتش تل‌اویو اشاره کرد.

اینم کمیته سازمان ملل بعد از بررسی یافته‌های خود گفت: «کمیته، گواهی‌های مضطرب‌کننده درباره دستگیری و بازداشت کودکان را شنیده است که همچنین شامل مواردی چون بدرفتاری و عدم حمایت کافی می‌شود».

کارشناسان سازمان ملل، گواهی‌هایی از ادامه بازداشت‌ فلسطینیان و شرایط دشوار فلسطینیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی را ثبت کرده است.

در حالیکه گزارش کامل نوع رفتار صهیونیست‌ها با فلسطینیان در ماه نوامبر منتشر می‌شود، کارشناسان سازمان ملل بر ادامه گسترش شهرک‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است، تأکید کردند.

در یافته‌های این کارشناسان آمده است: سازمانها به کمیته اعلام کردند که گسترش شهرک‌های اسرائیلی همچنان در کرانه باختری از جمله قدس شرقی و همچنین جولان سوریه ادامه دارد و در سال جاری، سطح قابل توجهی از ساخت و ساز جدید در این مناطق اعلام شد که این در تناقض با قوانین بین‌المللی بشردوستانه است».

این گروه از سازمان ملل اعلام کردند که شهرک‌سازی و دیوار حائل در واقع تأثیر منفی بر حقوق بشر فلسطینیان دارد زیرا آزادی حرکت آنها را محدود می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس