کد خبر 750934
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰
اسید پاشی

در حالی که اروپا و آمریکا نسخه «امنیتی» برای سایر کشورها می‌پیچند اما گزارش‌ها از گسترش عجیب ناامنی در انگلیس و آمریکا حکایت دارد.  

به گزارش مشرق، اروپا و آمریکا سال‌هاست که برای کشورهای غرب آسیا نسخه‌های امنیتی می‌پیچند. همه این نسخه‌ها نیز با یک «درمان» شروع می‌شود؛ کشورها باید «لیبرال» شوند تا به «توسعه» و «امنیت» برسند. در همین راستا کشورها و فرهنگ‌هایی که در مقابل این نسخه مقاومت کنند باید به زور اسلحه هم که شده «لیبرال» شوند! و باز در همین راستا بوده که دولت آمریکا مثلا با یورش به افغانستان و عراق صدها هزار نفر را کشته و صدها هزار نفر را زخمی، معلول و آواره کرده است! و بالاخره بر اساس همین منطق هر روز ما شاهد بمباران سوریه و عراق هستیم!
اما در حالی که اروپا و  آمریکا نسخه امنیتی برای کشورهای منطقه غرب آسیا می‌پیچند خود گرفتار ناامنی‌های عجیب و گسترده‌ای هستند. امنیت امروز، حلقه گم شده زندگی انسان مدرن در اروپا و آمریکا است. افزایش روزافزون آمار جرم و جنایت، قتل و کشتار، حملات نژادپرستان، اسیدپاشی، حملات ترویستی و... همگی نشانه‌هایی از وضعیت ناامیدکننده امنیت در آمریکا و اروپا است. 


۴۰۸ حمله با اسید


از انگلیس گزارش رسیده اسیدپاشی در این کشور گسترش یافته و دولت «ترزا می» قصد دارد مجازات مرتکبان اسیدپاشی را تشدید کند.بر اساس  گزارش شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی، این اقدام  پس از آن صورت می‌گیرد که پنج نفر پنج‌شنبه شب گذشته در لندن پایتخت انگلیس هدف حملات اسیدپاشی قرار گرفتند.


پلیس انگلیس با ارائه اطلاعات مربوط به حملات اسیدپاشی طی یک سال گذشته اعلام کرده «در این مدت ۴۰۸ مورد حادثه اسیدپاشی به پلیس گزارش شده است.» بیشترین موادی که در این حملات مورد استفاده قرار گرفته‌اند عبارتند از مواد سفیدکننده، آمونیاک و اسید. در مواردی که سن عاملان حمله مشخص شده از هر پنج مجرم یک نفر زیر ۱۸ سال بوده است. 

وزیر کشور انگلیس نیز برای کنترل اوضاع، دستور بازبینی در قوانین را داده تا اطمینان حاصل شود برای جلوگیری از حملات اسیدپاشی هر کار ممکنی انجام می‌گیرد. تا قبل از این نیز برای حملات شدید مجازات حبس «ابد» برای عوامل اسیدپاشی در نظر گرفته شده بود. 


در تازه‌ترین حمله که پنجشنبه شب رخ داده، پنج نفر که سوار موتور بودند در عرض ۹۰ دقیقه هدف حملات اسیدپاشی قرار گرفتند. یک پسر ۱۶ ساله در ارتباط با این حملات بازداشت شده است که به زودی در دادگاه حاضر خواهد شد. همزمان با افزایش اسیدپاشی در انگلیس که با انگیزه‌های متعددی صورت می‌گیرند حملات نژادپرستانه نیز در این کشور افزایش پیدا کرده است.

در همین ارتباط «انیسه عبدالغدیر» شهروند مسلمان ساکن لندن با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود،‌ از حمله نژادپرستانه علیه خود در ایستگاه مترو «بیکر استریت» خبر داد و گفت که «فرد مهاجم تلاش کرده تا حجابش را از سر او بردارد. سخنگوی پلیس حمل‌ونقل انگلیس نیز در این‌باره گفت این حادثه را به‌عنوان حمله نژادپرستانه تلقی خواهد کرد و نیروهای پلیس در حال تحقیق هستند. در هفته آخر ماه مبارک رمضان سال جاری نیز براثر حمله با خودرو به نمازگزاران در نزدیکی مسجدی در شمال لندن، یک نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.

نشریه انگلیسی «ایندیپندنت» همین هفته گذشته در گزارشی نوشته بود که «جرائم مرتبط با تنفر اعم از تبعیض علیه نژاد و مذهب به‌طور بی‌سابقه‌ای پس از رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در این کشور افزایش داشته است.»

برخی تحلیلگران انگلیسی نیز  بر این باورند که در پی حملات یاد شده و گزارش‌های منتشر شده در رابطه با افزایش اسلام‌هراسی در انگلیس، سطح جرائم مرتبط با نفرت علیه مسلمانان، دیگر پایین نخواهد آمد!


شیکاگو


از شهر شیکاگوی آمریکا نیز که روزانه شاهد تیراندازی و قتل و کشتار شهروندان عادی است گزارش رسیده طی یک روز دست‌کم ۱۰ نفر از جمله یک فعال مدنی ضد خشونت و یک کودک ۹ ‏ساله، در جریان چند تیراندازی در مناطق مختلف  این شهر کشته و ۳۷ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.‏


به گزارش ایرنا،  از هنگام آغاز سال جاری میلادی (دی ماه) دست کم هزار و ۹۸۴ نفر در شیکاگو مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند که ۳۹۴ نفر ‏آنها جان خود را از دست داده‌اند.‏ خشونت‌های مسلحانه یک معضل اجتماعی بزرگ در کلانشهر شیکاگو است و به دلیل وجود باندهای جنایتکار در ‏برخی مناطق فقیرنشین شیکاگو، میزان خشونت مسلحانه در آن بالاتر از شهرهای دیگر آمریکاست.‏

بر اساس آمارها، آمریکا دارای بیشترین تعداد سلاح سبک نسبت به جمعیت این کشور است؛ بگونه‌ای که در ‏برابر هر ۱۰۰ نفر، ۹۰ قبضه تفنگ و سلاح کمری در این کشور وجود دارد. ‏با این حال به دلیل نفوذ لابی اسلحه در کنگره آمریکا، دولت و دو حزب اصلی این کشور اقدام جدی برای محدود کردن دسترسی ‏به سلاح‌های گرم انجام نمی‌دهند.‏


این قتل و کشتارها، سوای از کشتارهایی است که پلیس آمریکا با انگیزه‌های نژادپرستانه انجام می‌دهد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس