کد خبر 750772
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کودتا در ترکیه

115 نفر دیگر به اتهام ارتباط با کودتای نافرجام 15 جولای 2016 در ترکیه، بازداشت شدند.

 به گزراش مشرق، نیروهای امنیتی ترکیه روز یکشنبه در جریان عملیات شناسایی اعضای سازمان تروریستی «گولن»، حداقل ۱۱۵ نفر دیگر را بازداشت کردند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» این افراد که از طریق رصد شبکه‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی سازمان «فتح‌الل گولن» - اپوزسیون آمریکانشین دولت ترکیه – شناسایی شدند شامل تجّار، زنان خانه‌دار و افسران پلیس می‌شوند.

یک منبع پلیس که خواست نامش فاش نشود، گفت حکم بازداشت ۱۲۷ نفر از این افراد توسط دفتر دادستانی «تکرداغ» صادر شده و آنها به استفاده از یک نرم‌افزار ارتباطاتی موبایلی متهم هستند.

نرم افزار «بای‌لاک» که به ادعای پلیس ترکیه مورد استفاده سازمان گولن در جریان کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ قرار گرفته بود، قبل از آغاز کودتا توسط نیروهای امنیتی هک شده بود.

این مسئله در آن زمان باعث کوچ دسته جمعی اعضای اتاق‌های عملیاتی دسته پایینی کودتاگران به نرم‌افزار «واتس‌آپ» و شناسایی شدن ده‌ها هزار نفر از گولنیست‌ها شد.

دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از آن زمان تا کنون روی هم رفته بیش از ۱۵۰۰۰۰ نفر از افراد مسئول در دستگاه‌های نظامی، پلیس، قوه قضائیه، دانشگاه و سایر بخش‌ها را از کار اخراج و یا حکم آنها را تعلیق کرده است. حدود ۵۰۰۰۰ نفر هم دستگیر شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    4 0
    این عردوغان تروریست فعلا عین سگ وحشی پاچه همه رو می گیره! تا کی بشه قلاده بیفته گردنش.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس