کد خبر 750595
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
پرچم ترکیه

مقام‌های ترکیه سردبیر یک روزنامه محلی را به خاطر نوشتن سرمقاله‌ای در انتقاد از اقدامات و عملکرد دولت پس از کودتای نظامی نافرجام ۲۰۱۶ میلادی، به طور موقت بازداشت کرد.

 به گزراش مشرق به نقل از رویترز، مقام های ترکیه "یلیز کورای" سردبیر یک روزنامه محلی را به خاطر درج مقاله‌ای که در آن از فرافکنی دولت آنکارا در اهمیت کودتای سال گذشته انتقاد کرده بود، بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، روزنامه محلی که در استان ازمیت منتشر می شود، اعلام کرده است که خانم یلیز کورای روز شنبه در منزلش بازداشت شده است.

البته کورای بعدا با انتشار مطلبی در توییتر اعلام کرده است که به شرط تحت نظارت بودن قضایی آزاد شده است. این بدان معناست که خانم کورای به شدت تحت نظر مقام های قضایی قرار خواهد داشت.

خانم کورای در این مقاله از تاکید و اصرار بیش از حد دولت ترکیه بر اتفاقات و حوادث ۱۵ جولای سال گذشته انتقاد کرد و نوشت: تاکید بیش از حد دولت ترکیه بر اهمیت کودتای سال گذشته این رویداد را از نظر اهمیت همردیف با جنگ جهانی اول و درگیری های مهم و بزرگ در تاریخ ترکیه قرار داده است.

وی در این مقاله افزود: دولت ترکیه واقعا اقدامات کافی را برای روشن شدن ابعاد مختلف اتفاقات شب کودتا انجام نداده است.

روز شنبه هزاران نفر از طرفداران رئیس جمهور ترکیه در شهرهای آنکارا و استانبول تظاهرات کردند.

دولت ترکیه بارها فتح الله گولن روحانی منتقد و ناراضی را به دست داشتن در کودتای نظامی سال گذشته متهم کرده و او نیز این اتهامات را رد کرده است.

طی یک سال گذشته ترکیه بیش از ۵۰ هزار نفر را بازداشت کرده و بیش از ۱۵۰ هزار نفر دیگر را از کار برکنار یا تعلیق کرده است.

اقدامات دولت ترکیه در سرکوب منتقدان و معترضان به بهانه مقابله با کودتای سال گذشته، با انتقاد وسیع و گسترده گروه های حقوق بشر و برخی دولت های غربی روبرو شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس