کد خبر 750313
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
آب

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: مردم نگران آلوده بودن آب شرب تهران نباشند.

به گزارش مشرق، ناصر مهردادی با اشاره به بیان برخی از موضوعات در برخی رسانه‌ها درخصوص نگرانی وضعیت آب تهران گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس وظایف ذاتی خود مسئولیت پیشگیری و جلوگیری از بروز آلودگی‌ها و برخورد با منابع آلاینده را برعهده دارد و بر این اساس موظف به پایش واحدهای آلاینده و بررسی منابع اثرگذار بر کیفیت منابع پذیرنده آب‌های سطحی و زیر زمینی است. 

وی با اشاره به اینکه بر این اساس وجود هر گونه پتانسیل بالقوه و احتمالی آلودگی به خصوص در منابع تامین کننده آب شرب و دیگر موضوعات محیط زیست نگران کننده بوده، هست و خواهد بود اظهار داشت: خوشبختانه درحال حاضر پایش‌های صورت گرفته حاکی از عدم آلودگی جدی در منابع تامین کننده آب شرب بوده ولی این امر نیازمند برنامه ریزی مستمر برای بهبود و حفظ شرایط کنونی است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه وضعیت حوزه‌های آبریز آب شرب تهران از طریق ایستگاههای سنجش و همچنین نمونه برداری مداوم در حال رصد، آزمایش و پایش می‌باشد افزود: در کنار این طرح پایش ویژه صنایع استان با پایش حدود 4 هزار واحد صنعتی در سه بخش خروجی هوا، پساب و فاضلاب و پسماند در حال اجرا بوده و طرح پایش ادواری رودخانه‌های استان با همکاری سایر دستگاههای متولی از جمله شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان در دستورکار قرار دارد. 


وی تصریح کرد: حرکت برای حفاظت از منابع آبی و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و نیز فرهنگسازی در حوزه محیط زیست را مطالبه مردمی و یک حرکت جمعی دانست.


مهردادی با توصیه به شهروندان خاطر نشان کرد: همه ما نسبت به محیط زیست مسئولیم و همواره باید نسبت به وضعیت شکننده و حساس آن نگران باشیم ولی این نگرانی به معنی آلودگی نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس