کد خبر 749385
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
فیلم/ واکنش موشکی آمریکا و کره جنوبی به آزمایش اخیر کره شمالی

یک اندیشکده آمریکایی روز جمعه ادعا کرده که تصویربرداری‌های دمایی از مرکز هسته‌ای اصلی کره شمالی نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ ممکن است بیش از آنچه سابقاً تصور می‌شد، پلوتونیوم بازفرآوری کرده باشد.

به گزارش مشرق، یک اندیشکده آمریکایی روز جمعه ادعا کرده که تصویربرداری‌های دمایی از مرکز هسته‌ای اصلی کره شمالی نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ ممکن است بیش از آنچه سابقاً تصور می‌شد، پلوتونیوم بازفرآوری کرده باشد. 

به نوشته اندیشکده «نورث‌38»- یک اندیشکده آمریکایی مستقر در واشنگتن، این تحلیل بر اساس تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده از آزمایشگاه پرتو شیمیایی واقع در نیروگاه هسته‌ای «یانگ‌بیون»، در بازه زمانی سپتامبر تا پایان ماه ژوئن استوار است. 

با توجه به اینکه فرآوری پلوتونیوم یکی از روش‌های ساخت سلاح هسته‌‌ای است است، این موضوع به کره شمالی امکان می‌دهد زرادخانه تسلیحات اتمی خود را گسترش دهد. 

اندیشکده آمریکایی مدعی شده که تصاویر مربوط به تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم «یانگ‌بیون» هم از فعال بودن سانتریفیژهایی خبر می‌دهند که می‌توانند برای افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده این کشور مورد استفاده قرار بگیرند. اورانیوم غنی‌شده هم علاوه بر پبوتونیم اراه دیگری برای دستیابی به سلاح اتمی است. 

اندیشکده «نورث‌38» در ادامه مدعی شده نشانه‌هایی هم از انجام برخی فعالیت‌ها در رآکتور آب سنگین آزمابشی کره شمالی دیده می‌شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس