کد خبر 749342
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
اسیدپاشی

افزایش حملات اسید پاشی به مسلمانان در انگلیس باعث افزایش ترس و وحشت در میان جامعه مسلمان این کشور شده به گونه‌ای که برخی از مسلمانان حتی جرات خروج از خانه‌هایشان را نیز ندارند.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، در پی اسیدپاشی‌های اخیر به صورت و بدن مسلمانان در شرق لندن ترس و وحشت بر جامعه مسلمانان بریتانیا سایه افکنده است تا جایی که حتی برخی از مسلمانان ساکن لندن جرات خروج از خانه‌شان را ندارند.

این هراس بویژه با حمله‌ به رشام خان 21 ساله و جمیل مختار، پسر عموی 37 ساله‌اش فزونی گرفته است. بیست روز پیش این دو در نیوهم، در حالی که سوار بر خودرویشان بودند هدف حمله یک فرد ناشناس قرار گرفتند. مهاجم از پنجره خودرو به روی آنها اسید پاشید.

پلیس در گزارش اولیه ادعا کرد که هیچ مدرکی حاکی از انگیزه نژادی یا مذهبی در دست نیست. اما جمیل مختار آنچه رخ داده را با اسلام‌هراسی مرتبط دانسته است. به گفته او اگر یک بریتانیایی تبار هدف چنین حمله‌ای قرار گرفته بود کل کشور بسیج می‌شد و از آن بعنوان اقدامی تروریستی یاد می‌کردند.

در شبکه فیس‌بوک هم پیام‌هایی در حمایت از اقدام جان تاملین، این مهاجم وابسته به جریان راستگرای افراطی منتشر شد. در پی آن بود که پلیس از این حمله بعنوان جرمی با انگیزه نفرت [نژادی یا مذهبی] یاد کرد.

جان تاملین امروز چهارشنبه برای رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه حاضر شد. گفته می‌شود او هنگام خروج از دادگاه در حالی که خنده بر لبانش نقش بسته بود به هوادارانش بوسه فرستاد.

به گزارش ایندیپندنت، با انتشار خبر این اسیدپاشی، گزارش‌هایی از حملات دیگری از این دست در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. از جمله در یکی از آنها مردی آسیایی تبار از تجربه خود نوشته بود: «هنگام رانندگی در منطقه تاورهملتس لندن، مهاجمی از پنجره ماده شیمیایی به روی وی پاشید. در پی آن به محض اینکه برای درخواست کمک از مردم از خودرو پیاده شده، مهاجم خودرویش را به سرقت برد.»

دو حمله مشابه دیگر هم در «ایست‌هم» صورت گرفته است؛ زنی در ورودی خانه‌اش توسط مردی با اسید هدف حمله قرار گرفته و در نتیجه بخشی از بدنش سوخت. زن دیگری هم در منطقه «پلشت گرو» توسط یک موتور سوار هدف حمله قرار گرفته بود.

با افزایش این حملات، ساکنان شرق لندن طی جلسه‌ای نگرانی خود را به شهردار ابراز داشتند. همزمان در رسانه‌های اجتماعی پیام‌هایی هشدار آمیز منتشر شده است. در یکی از این پیام‌ها اینطور آمده است: «مراقب باشید بویژه اگر پوستتان تیره است. به نظر می‌رسد این حملات افرادی آسیایی تبار یا مسلمانان را هدف قرار می‌دهد.»

واقعیت این است که محله‌های عمدتا مسلمان‌لندن از جمله نیوهام، بارکینگ و دگنهام، تاور هملتس، هاورینگ و ردبریج،‌ پنج محله‌ای هستند که بیشترین اسیدپاشی‌ها در آن رخ داده است. به گفته پلیس لندن محله نیوهام با 398 مورد اسیدپاشی طی سال‌های 2011 تا 2016 نخستین جایگاه را به خود اختصاص داده است. منطقه تاور هملتس هم با 84 مورد اسیدپاشی در جایگاه سوم قرار دارد.

تعداد موارد اسیدپاشی در لندن طی سال 2016 نسبت به یک سال قبل از آن 74 درصد افزایش داشته است. این رقم در سال 2015، 261 مورد و در سال 2016، 454 مورد گزارش شده است. در 80 درصد موارد زنان هدف این حملات بوده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس