کد خبر 748336
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
عسگر اولادی

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: بیمه های تأمین اجتماعی به جای تسهیل روند تولید، مطالبه های دروغین از بنگاه های اقتصادی و تولیدی دارند.

به گزارش مشرق، اسدالله عسکراولادی در بیست و هشتمین نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران پس از ارائه گزارشی از اقدامات سازمان تأمین اجتماعی از جانب، ولی الله افخمی معاون اقتصادی این سازمان افزود: 25 سال پیش کارگری در کارخانه داشته که هم‌اکنون فوت شده است و تسویه‌حساب‌های این کارگر هم به صورت کامل انجام شده، اما تأمین اجتماعی مدعی است بیمه کارگر مذکور باید بابت شغل سخت پرداخت می‌شده است.

وی با بیان اینکه زمان اشتغال کارگر مذکور، این اتفاق نیفتاده گفت: بابت این موضوع 6 میلیون تومان جریمه صادر شده و از آنجا که این مبلغ جریمه پرداخت نشده، ماشین‌آلات آن کارخانه توقیف شده است، در حالی‌که اصلاً بیمه تأمین اجتماعی حق توقیف مگر با رأی دادگاه را ندارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: فریاد ارز تک‌نرخی را سال‌هاست که می‌شنویم، اما هنوز دولت نتوانسته است که ارز را تک‌نرخی کند.

* پیشنهاد عجیب عسگراولادی

وی با بیان اینکه صادرکنندگان با این وضعیت نمی‌توانند برنامه‌ریزی صادراتی داشته باشند، افزود: هر کالایی که صادر می‌شود، حدود 6 ماه طول می‌کشد تا پول کالای صادراتی بازگردد، درحالی‌که صادرکننده نمی‌داند نرخ ارز پس از 6 ماه چقدر است.

این فعال اقتصادی ادامه داد: صادرکنندگان با این وضعیت به سمت بیکاری می‌روند از این رو بهترین شغلی که برای صادرکنندگان پیشنهاد می‌دهم، این است که پولشان را در بانک بگذارند و سود 23 درصدی بگیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس