کد خبر 747787
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
توردوفرانس

تلخ‌ترین حادثه توردوفرانس در یازدهم جولای رخ داد و ۹ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، دوچرخه سواران امروز (دوشنبه) در دپارتمان دور دنیا، جایی که تلخ‌ترین حادثه تاریخ تور دو فرانس اتفاق افتاد استراحت می‌کنند. این حادثه در دور نوزدهم رقابت‌های دوچرخه‌سواری فرانسه در سال ۱۹۶۴ در بین شهرهای بوردو و بیرو لا گایرد رخ داد. در ۱۰۶ کیلومتر پورت دو کوز نزدیک لالیند تماشاگران زیادی حضور داشتند چون به خاطر وجود یک پیچ، جایگاه مناسبی برای تماشای رقابت دوچرخه‌سواران است.

در روز حادثه (یازدهم جولای) یک راننده کامیون این پیچ را خوب دور نزد و با تمام سرعت وارد پیچ شد که این موضوع باعث واژگونی‌اش شد و ۴۰ نفر از پل به درون رود افتادند. ۹ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند که سه کودک در میانشان بود. این اتفاق در ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه رخ داد. یک ربع بعد از این حادثه دوچرخه‌سواران به این محل رسیدند و دقایقی در آنجا توقف کردند. این مدت زمان کافی بود تا به عمق فاجعه پی ببرند.

دختربچه‌ای با لباس‌های پاره و خونی روی پل ایستاده بود و پای راستش آسیب دیده بود. او به دوچرخه‌سواران نزدیک شد و با چشمان گریان به سمت دوچرخه‌سواری که لباس زرد پوشیده بود گفت:‌ ژاک (آنکتیل) کاری کن کاری کن ... مادرم مرده است.

آنکتیل به همراه رامیوند پولیدور در تک‌تک لحظات این تراژدی حضور داشت. او هرگز این تصویر را فراموش نکرد و گفت: یکی از سخت‌ترین لحظات زندگی‌ام را گذراندم. این روز یکی از تلخ ترین خاطراتم خواهد بود.

ادوارد سلز بلژیکی فاتح این دور شد و چهارمین پیروزی‌اش را به دست آورد. ژاک آنکتیل تا پاریس لباس زرد خود را بر تن داشت و به دنبال آن دختربچه گشت اما هرگز نتوانست او را پیدا کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس