کد خبر 747707
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
سردار اشتری

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تروریسم خوب و بد نداریم و این اقدام زیر هر نقابی ممنوع است.

به گزارش مشرق، اجلاس کارگروه عملیاتی پروژه کالکان با هدف بررسی ساز و کارهای مبارزه با تروریسم از امروز در تهران آغاز به کار کرد.

سردارحسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور در این اجلاس گفت: مبارزه با تروریسم از اهمیت مضاعف برخوردار است. تقسیم تروریسم به خوب و بد خطای راهبردی محسوب می شود. تروریسم در هر کجا و زیر هر نقابی خطر محسوب می شود.

وی ادامه داد: ضرورت حفظ منافع ملی ایجاب می کند مبارزه با این پدیده در چهارچوب بین المللی صورت گیرد.

فرمانده ناجا گفت: تروریسم و افراطی‌گری را می توان نتیجه بی عدالتی و جهل دانست که به منطقه خاص یا دین خاصی مربوط نیست و نمی توان تنها با اقدامات نظامی آن را حل کرد.

وی با اشاره به این که امروزه اقدامات تروریستی صلح و امنیت را تحت تاثیر قرار داده گفت: برقراری عدالت اجتماعی ‌و مبارزه با جرائم سازمان یافته اهداف کشورهاست و اینترپل می تواند راهکارهای مبارزه با تروریست را ارائه دهد.

سردار اشتری با اشاره به وضعیت امنیتی منطقه گفت: ایران با هدف ملی و بین المللی پیشگام مبارزه با جرائم سازمان یافته است و در شرایط امنیتی فعلی منطقه، دارای ثبات امنیت است.ایران با ابرازهای‌نوین و اشراف اطلاعاتی در مرزها و در فضای مجازی هر گونه اقدامی را رصد می کند.

وی گفت: دسترسی به زیر ساخت های اینترنت باید در اختیار همه کشورها باشد اما امروزه این در اختیار یک کشور است و باید جامعه بین المللی بخواهد این دسترسی در اختیار پلیس همه کشورهای باشد.

اشتری با اشاره به استفاده سامانه «مایند»  گفت: تاکنون ۴۵۰ مورد گذرنامه مفقود شده یا مسروقه کشف شده و همچنین ۳۰ نفر با همکاری اینترپل بازداشت و به کشورهای خواهان تحویل داده شده است.

اشتری در پایان با اشاره به نقش پلیس ایران در مسابقات المپیک و جام جهانی، افزود: در این نشست باید به نقش راه مبارزه برسیم‌

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس