کد خبر 747689
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
پرچم اسرائیل

رسانه های رژیم صهیونیستی با استناد به جزئیاتی که آنها را اطلاعات کسب شده از منابع جاسوسی آلمان و فرانسه معرفی کرده اند اتهامات جدیدی را متوجه ایران ساخته اند.

 به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی که در ۲ ماه اخیر تبلیغات رسانه ای گسترده ای را  با هدف خارج ساختن ایران از سوریه انجام داده اند اکنون فاز عملیاتی خود علیه تهران را تغییر داده و با استناد به مواردی که آنها را اطلاعات کسب شده از نهادهای اطلاعاتی فرانسه و آلمان نامیده اند اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرده اند.

در همین رابطه روزنامه جروزالیم پست می نویسد: آژانس های اطلاعات ایالتی آلمان از جمله هامبورگ اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد ایران در تخطی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و تعهدات خود در برجام بدنبال دستیابی به تسلیحات هسته ای و همچنین توسعه فناوری های ساخت موشک است.

این رسانه های صهیونیستی همچنین مدعی شده که ایران بدنبال جاسوسی و همچنین ضربه زدن به موسسات وابسته به رژیم صهیونیستی است.

جروزالیم پست با استناد به این اطلاعات همچنین مدعی همکاری یک شرکت چینی با ایران در زمینه ارسال قطعات مربوط به تولید موشک شده است.

این ادعا در حالی مطرح شده که سازمان ملل متحد به تازگی پایبندی کامل ایران را به برجام تائید کرده است.

علاوه بر ذکر این اتهام از سوی جروزالیم پست، یدیعوت آحارانوت نیز در مطلبی جدید به ساخت کارخانه تولید موشک از سوی ایران در لبنان پرداخته و این اقدام ایران را تهدیدی علیه اسرائیل اعلام کرده و عنوان داشته که ایران این کارخانه را در برابر حملات اسرائیل تقویت کرده است.

منبع اطلاعاتی یدیعوت آحارانوت برای انتشار این مطلب مجله آنلاین «اینتلیجنس» فرانسه است.

آحارانوت می نویسد: کارخانه تولید موشکی که ایران برای حزب الله لبنان می سازد دارای ۲ بخش است که یک بخش آن در «هرمل» واقع بوده و بخش دوم آن در سواحل لبنان و در فاصله بین شهرهای «صیدا» و «تایر» واقع شده و در عمق ۵۰ متری زمین است تا از حملات اسرائیل در امان بمانند.

به نوشته این رسانه صهیونیستی، در بخش هرمل این کارخانه موشک های زمین به زمین فاتح-۱۱۰ با برد ۳۰۰ کیلومتر که قابلیت حمل کلاهک ۴۰۰ کیلویی را دارند تولید می شوند و در بخشی که در فاصله بین صیدا و تایر واقع شده بخش های مختلف موشک هایی که بعدا در منطقه ای دیگر به یکدیگر متصل می شوند ساخته می شوند.

به گزارش مهر، این موارد در حالی مطرح می شود که اسرائیل سعی در بزرگنمایی حضور ایران در لبنان و سوریه دارد و در همین راستا طی روزهای گذشته اعلام شد که تل آویو از طریق رایزنی با مسکو و واشنگتن در پی ایجاد منطقه حائل بین مرزهای سرزمین های اشغالی و سوریه است. این منطقه حائل با هدف دور کردن حزب الله و ایران از مرزهای سرزمین های اشغالی ایجاد خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس