کد خبر 747666
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
محمودعباس و السیسی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس‌جمهور مصر در قاهره دیدار و درباره تلاش برای احیای روند سازش گفت‌وگو کرد.

 به گزارش مشرق، «محمود عباس» در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» وی را در جریان تلاش‌های فلسطین برای جلب حمایت بین‌المللی از دستیابی به راه‌حل دو دولت بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی و نیز تلاش‌های آمریکا برای احیای روند سازش قرار داد.

در این دیدار عباس تأکید کرد که مصر از هیچ تلاشی برای تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و حمایت از تحقق وحدت ملی فلسطین و پایان دادن به دودستگی‌ها دریغ نکرده است.

وی همچنین ایستادگی فلسطین در کنار مصر در جنگ علیه تروریسم و علیه کسانی را که به امنیت و ثبات این کشور ضربه می‌زنند، مورد تأکید قرار داد.  

السیسی نیز موضع ثابت مصر و تلاش آن برای دستیابی به راه‌حل عادلانه و فراگیر که حق فلسطینیان برای تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را تضمین کند، تأکید کرد.

وی گفت که قضیه فلسطین در رأس اولویت مصر قرار دارد و دستیابی به یک راه‌حل برای این قضیه رکن اصلی بازگشت امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و در آماده‌سازی زمینه لازم برای تحقق توسعه و پیشرفت اقتصادی و برآورده کردن خواسته‌های ملت‌ها و کشورهای منطقه سهیم خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس