کد خبر 747604
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
شینزو آبه

نخست وزیر ژاپن که با کاهش شدید محبوبیتش روبرو شده است قصد دارد اوایل ماه آینده کابینه این کشور را ترمیم کند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن که در انتخابات اخیر مجمع ملی توکیو با یک شکست تاریخی روبرو شد و میزان محبوبیتش به پایین ترین سطح از سال ۲۰۱۲ میلادی رسیده، در نظر دارد تا اوایل ماه آینده ترکیب کابینه را تغییر دهد.

بر اساس این گزارش، شکست هفته گذشته شینزو آبه در انتخابات توکیو نشانگر آسیب پذیری شدید وی پس از ۵ سال زمامداری در ژاپن است.

نظرسنجی ها نشان می دهد که میزان محبوبیت شینزو آبه به پایین ترین سطح از اواخر ۲۰۱۲ میلادی رسیده است. نظرسنجی روزنامه میانه روی یومیوری نشان می دهد که میزان محبوبیت شینزو آبه به کمتر از ۳۶ درصد رسیده است، این رقم در نظرسنجی ماه قبل به بیش از ۴۹ درصد رسیده بود.

نظرسنجی روزنامه لیبرال آساهی نیز نشان می دهد که میزان حمایت مردم ژاپن از نخست وزیر به ۳۳ درصد کاهش یافته است، این رقم در نظرسنجی یک هفته قبل به ۳۸ درصد رسیده بود.

شینزو آبه در جمع رسانه های خبری در حاشیه نشست رهبران گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان تاکید کرده است که مقام های حزب لیبرال دموکرات قصد دارند ترکیب کابینه را در ماه اوت تغییر دهند.

خبرگزاری جی جی نیوز به نقل از آبه اعلام کرد: من رهبری حزب لیبرال دموکرات و ترکیب کابینه را اوایل ماه آینده تغییر خواهم داد. ثبات برای دستیابی به نتیجه کاملا مهم است و ساختار اصلی کابینه تغییر نخواهد کرد.

به نظر می رسد اظهارات شینزو آبه نشانگر این مساله است که تارو آسو معاون نخست وزیر و وزیر دارایی در سمت خود باقی خواهد ماند و یوشیهده سوگا سخنگوی دولت ژاپن نیز تغییر نخواهد کرد.

در حالی که قرار بود سفر شینزو آبه به اروپا طولانی تر باشد ولی او قصد دارد یک روز زودتر برای بازدید از مناطق سیل زده ژاپن به کشور بازگردد.

دولت شینزو آبه در یک سال گذشته تحت تاثیر اتهامات فساد مالی وی و همسرش و گاف های لفظی اعضای کابینه قرار داشته و این مساله فشار زیادی را بر محبوبیت نخست وزیر وارد کرده است. نگرانی ها نسبت به تمایل شینزو آبه برای بازنگری در قانون اساسی نیز تاثیر زیادی بر افت محبوبیت وی داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس