کد خبر 780068
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
پرچم ژاپن

در حالی که پارلمان ژاپن طی مراسمی منحل شده، نخست وزیر این کشور خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در روز ۲۲ اکتبر (۳۰ مهرماه) شده است.

به گزارش مشرق، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در حالی امروز پنجشنبه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است که نظرسنجی های جدید نشان می دهد حزب محافظه کار به رهبری یوریکو کویکه استاندار توکیو با افزایش محبوبیت عمومی روبرو شده است.

شینزو آبه که از سال 2012 میلادی قدرت را در دست دارد، امیدوار است تا با توجه به افزایش محبوبیت حزب لیبرال دموکرات طی ماه های اخیر بتواند در انتخابات آتی اکثریت کرسی های پارلمانی را کسب کند.

ائتلاف فعلی به رهبری حزب لیبرال دموکرات ژاپن دو سوم کرسی های پارلمان را در اختیار دارد. حزب جدید کویکه موسوم به "امید" که رسما چهارشنبه فعالیت خود را آغاز کرده با محبوبیت زیادی در بین مردم روبرو شده است.

شینزو آبه در سخنانی تاکید کرد: این یک رقابت سخت خواهد بود ولی همه این رقابت ها برای حفاظت از ژاپن است و همین طور زندگی مسالمت آمیز و آرام برای مردم ژاپن.

گروهی از نمایندگان مخالف نشست پارلمان سفلی را در اعتراض به تصمیم شینزو آبه برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودرس تحریم کردند.

تازه ترین نظرسنجی روزنامه ماینیچی نشان می دهد که 18 درصد رای دهندگان ژاپنی قصد دارند به حزب جدید کویکه رای بدهند و این رقم برای حزب لیبرال دموکرات به رهبری شینزو آبه به 29 درصد رسیده است. نظرسنجی روزنامه آساهی نیز حاکی است که این رقم برای دو حزب مذکور به ترتیب 13 و 32 درصد خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس