کد خبر 747406
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
سند خودرو

سخنگوی پلیس با اشاره به جوابیه مجلس شورای اسلامی در خصوص برگ سبز صادره ازسوی ناجا برای تعویض پلاک از تایید صحت قانونی گفتار عمل پلیس در حوزه ثبت و سند خودرو خبر داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی پلیس با اشاره به جوابیه مجلس شورای اسلامی در خصوص برگ سبز صادره ازسوی ناجا برای تعویض پلاک از تایید صحت قانونی گفتار عمل پلیس در حوزه ثبت و سند خودرو خبر داد و گفت: براساس اعلام مجلس برگ سبز خودرو سند رسمی است و در محاکمه قضایی نیز رسمیت دارد.


سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به اعلام مجلس شورای اسلامی در خصوص رسمیت داشتن سند خودروی صادره از سوی پلیس و عدم الزامی بودن مراجعه به دفترخانه‌ها برای ثبت نقل و انتقال خودرو اظهار داشت: به دنبال طولانی شدن ابهامات ایجاد شده در حوزه ثبت نقل و انتقالات خودرو بین اعضای کانون سردفترداران و دفتریاران و با توجه به مکاتبه فرمانده ناجا با مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین تکلیف قانونی این امر، مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که بر اساس ماده 22 قانون حمل و نقل عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت صدور گواهینامه رانندگی، اسناد مالکیت و پلاک خودرو بر عهده نیروی انتظامی است.

سخنگوی ناجا ادامه داد: همچنین با توجه به ماده 29 قانون تخلفات رانندگی مصوب 1389 و با توجه به ماده 47 قانون ثبت اسناد که صرفاً به ثبت اموال غیرمنقول اشاره شده است، در نتیجه مستندقانونی مبنی بر الزام قانونی مراجعه به دفترخانه برای ثبت اسناد نقل و انتقالات خودرو یافت نشده است. همچنین ماده 1287 قانون مدنی نیز تصریح دارد که سند صادره از سوی پلیس رسمی بوده و حتی به موجب ماده 35 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، این سند در محاکم قضایی نیز می‌تواند به عنوان سند رسمی تلقی شود.

وی تاکید کرد: براساس موارد اعلام شده، پلیس از یک سو همواره پایبندی به قانونمداری را اصل و اساسی فعالیت‌های خود قرار داده و از سوی دیگر گرچه هیچ گونه عوایدی از حوزه ثبت سند خودرو و تعویض پلاک برای پلیس وجود ندارد و تمام وجوه پرداخت شده توسط متقاضیان مستقیماً به حساب خزانه کل نزد بانک ملی واریز می‌شود، از این رو رعایت حال، وقت و هزینه مردم را بر خود فرض می‌داند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    3 0
    دم نیروی انتظامی گرم . بالاخره یه خبر به نفع ملت شد و دلال بازی سردفترا جمع شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس