کد خبر 746918
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مهدی تاج

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: دبیر کل فدراسیون مسئول بخش اجرایی فوتبال است و حق رییس فدراسیون فوتبال است که آن را تغییر دهد.

به گزارش مشرق، مهدی تاج در آغاز مراسم تقدیر از داوران در حالی که سخنرانی می کرد اظهار داشت:از دوستانی که در مراسم هستند تشکر می کنم. در بخش داوری وضعمان خوشبختانه خوب است. ۹ داور الیت و ۹ کمک داور الیت داریم و الان اسیا در همه زمینه ها در تسخیر فوتبال ایران است از جمله داوری. در بانوان ۶ داور الیت و در فوتسال هم ۴ نفر الیت هستند.

وی ادامه داد: روز اول به کامرانی فر گفتم برای هر کاری یک هدفی داریم و روز اولم نیتم این بود که باید این سازمان را ثروتمند کرد. هدف اصلی این بود که در بخش های متفاوت اول آسیا شویم.


تاج گفت: به کامرانی فر هم گفتم یک استراتژی را مشخص کند تا در داوری ‌آسیا هم اول شویم. بنده زمانی که رییس سازمان لیگ بودم یک ست داوری رادیویی خریدیم و الان یک سالی هست که ‌آن را به کل لیگ برتر تعمیم دادیم و الان ساعت پولار را برای همه داوران خریداری کردیم. اینها ابزار داوری خوب است و در تلاشیم حقوق  آنها را افزایش دهیم. برای داوری ۱۷ میلیارد بودجه داریم که در صحبت ساده است و باید یک سوم بودجه ما صرف داوری شود هرچند که با همین عدد بهترین آسیا هستیم.


رییس فدراسیون فوتبال افزود: البته اینها شعار نیست و اگر می گوییم اول آسیا هستیم قابل متر کردن و اندازه گرفتن است و واقعا اول اسیا و ۲۳ جهان هستیم. الان یک روند را سپری می کنیم که یک مقدار سخت است هرچند که تغییرات ما هگمی براساس استراتژی هستند. خیلی هم عجله ای برای تغییرات نداریم. تغییر امروز براساس یک سیاست و تدبیر بود که آینده فوتبال را بهتر می کند. برنامه های خاصی داریم و دنبال منافع فوتبال هستیم.دبیر کل فدراسیون مسئول بخش اجرایی فوتبال است و حق رییس فدراسیون فوتبال است که آن را تغییر دهد. هر مدیری برای اصلاح امور و هماهنگی با خودش و نظم اداری بیشتر تغییر می دهد. من امروز این تغییر را دادم و برای دو سه روز گذشته نیست و از قبل روالش را طی کرده است.

وی گفت: دو سه سایت هستند که برای من شناسایی شدند و اگر می خواستم به ‌آنها احترام بگذارم باید کی‌روش پارسال می رفت و الان در حال دعوا بودیم که چرا جام جهانی نرفتیم. این تصمیمات حتما مناسب و به نفع فوتبال است.

تاج افزود: اسدی برای داوری زحمت کشید و در خصوص این تغییرات از هفته های قبل جلساتی بود اما الان به عنوان مشاور هست و فردا برای دادگاه CAS می رود برای مناقشه با عربستان که قطعا امیدوارم در این موضوع برنده می شویم. ثابت می کنیم کشورمان امن است و خسارت این دو سال هم باید توسط مسببان آن پرداخت شود. ای اف سی باید عواقب این تصمیم خود را بدهد.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: اسپانسر داوری نگاه کاسبکارانه ندارد و فقط باید در قرارداد تغییری ایجاد شود که با این موضوع مشکلی ندارند. داوری ما امروز سالم و پاک است و یکی از سالم ترین بخش ها در فوتبال ما همین مقوله است. هیچ سندی در این خصوص به ما نرسیده و اگر موردی باشد بدون استثنا برای کمیته اخلاق پاراف می کنم اما واقعا یکی از پاک ترین بخش ها داوری است. با این حال پولی که در ‌آسیا می دهیم کمترین است اما بهترین بهره وری را داریم و دیدید که فغانی بهترین رقابت ها را سوت زده است.
تاج یاداور شد: یک زمان برای داوری دربی داور خارجی می ‌آوردیم و حاضر نبودیم به ایرانی ها بدهیم. این تصمیم شجاعانه بود و الان برخی انتقاد می کنند.

تاج گفت: رییس کمیته امنیت به من گفت که سایتها دارند خیلی بد می نویسند که گفتم نگران نباش این طبیعت کار ماست. یک زمان میگفتند چرا کی روش آمده و باید مربی هم ایرانی باشد. جوانگرایی کردیم که ‌آن زمان هم رسانه ها چیزی نبود که نگویند. چون ۵۰۰ بازیکن خارج شدند و ‌آنها هم رسانه داشتند و یکسری هم همنوا شدند اما امروز حاصلش تیم ملی و استقلال و پرسپولیس شده اند که یک بازیکن ‌آنها را نمی شناختند.

وی در پایان گفت: اگر تغییر دادیم یک هدف داریم. با سرمربی تیم ملی یک آینده ای را برای تیم ملی تعیین کردیم. اول اینکه همه تیم های ملی مثل هم بازی کنند و دوم دعوای داخلی‌ نداشته باشیم. میزی نباشد که هرکسی یکطرف آن را بکشد. هر تصمیمی یک آفت و فشار وارد و هر زمان می گرفتیم این مسایل بود. همه هم به ما کمک کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس