کد خبر 74683
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸

مدیرعامل اپراتور ایرانسل از درآمد 66 هزار میلیارد ریالی دولت از پروژه اپراتور دوم تلفن همراه در 5 سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: ایرانسل موفق به جذب 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی شده است.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از مهر، علیرضا قلمبر دزفولی در پنجمین سالروز راه اندازی شبکه ایرانسل در نشست خبری به تشریح آخرین وضعیت شبکه تلفن همراه و وایمکس ایرانسل پرداخت و با اشاره به پوشش 20 هزار کیلومتری ایرانسل در جاده های کشور اظهار داشت: شبکه تلفن همراه ایرانسل 1870 شهر و دهستان و 22 هزار روستای کشور را تحت پوشش قرار داده و شمار شهرهای تحت پوشش شبکه اینترنت وایمکس ایرانسل نیز به 25 شهر رسیده است.

وی با بیان اینکه رشد سالانه ترکیبی شبکه ایرانسل از پوشش 68 درصدی این شبکه در شهرها و پوشش 80 درصدی جمعیتی حکایت دارد تصریح کرد که طبق پروانه، ایرانسل موظف بود که تا پایان سال ششم فعالیت خود 9 هزار کیلومتر از جاده های کشور را تحت پوشش قرار دهد که در این راستا 221 درصد از این برنامه پیش است. این اپراتور همچنین موفق به برقراری رومینگ بین الملل با 287 اپراتور خارجی برای سیم کارتهای دائمی، 86 اپراتور برای سیم کارتهای اعتباری و 9 اپراتور برای ارتباط دیتا شده است.

دلیل قطعی یکهزارم درصد از مکالمات زیر3 ثانیه فنی است

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به متوسط نرخ قطعی مکالمات تلفن همراه شبکه ایرانسل که به 0.85 درصد رسیده اظهار داشت: طبق پروانه ایرانسل در پایان سال ششم فعالیت خود مجاز به افت تماس 1.5 درصد است که گزارشهای کیفی شبکه نشان می دهد که این رقم بسیار کمتر از رقم مندرج در پروانه است.

وی با اشاره به مصوبه عدم محاسبه مکالمات زیر 3 ثانیه که به دلایل فنی قطع می شوند گفت: تنها 0.09 درصد یعنی کمتر از یکهزارم درصد از مکالمات زیرثانیه مشترکان ایرانسل به دلایل فنی است و 99.25 درصد از مکالمات زیر 3 ثانیه در این شبکه به اراده طرفین قطع می شود و 0.24 درصد مربوط به تداخل فرکانسی و 0.42 درصد مربوط به خارج از دسترس بودن مشترکان است.

ایرانسل 20 میلیون و 175 هزار مشترک موبایل و 175 هزار مشترک وایمکس دارد

دزفولی با اشاره به سهم 45 درصدی ایرانسل از کل بازار تلفن همراه کشور شمار مشترکان فعال در این شبکه را 20 میلیون و 175 هزار مشترک عنوان کرد و با بیان اینکه شمار مشترکان اینترنت وایمکس نیز 175 هزار مشترک است تاکید کرد که در پروانه ایرانسل هیچ سقفی برای تعداد مشترکان در نظر گرفته نشده است و رقم 15.8 میلیون مشترک مندرج در پروانه، صرفا پیش بینی تعهد ایرانسل برای رسیدن به کف تعداد مشترکان است.

وی با اشاره به اشتغالزایی مستقیم 1760 نفر از سوی ایرانسل و ایجاد 35 هزار شغل غیرمستقیم از این پروژه از درآمد 66 هزار میلیارد ریالی دولت در 5 سال گذشته از پروژه ایرانسل و رشد 72 درصد سالانه این پروژه خبرداد و گفت: ایرانسل به صورت مستقیم مبلغ 35 هزار میلیارد ریال به خزانه دولت پول واریز کرده است.این اپراتور همچنین موفق به جذب 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی شده است.

ایرانسل قصد ورود به بورس را دارد

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه 51 درصد پروژه اپراتور دوم تلفن همراه متعلق به شرکت خصوصی گسترش الکترونیک ایران و 49 درصد آن متعلق به اپراتور ام تی ان اینترنشنال آفریقای جنوبی است تاکید کرد که طبق قانون مصوب مجلس این شرکت الزامی برای ورود به بورس و انتقال سهام ندارد اما با توجه به ابلاغ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید کار رفتن به بورس توسط ایرانسل صورت بگیرد اما این مستلزم آن است که این شرکت به سهامی عام تبدیل شود. براین اساس برای تغییر ساختار ایرانسل و انجام مقدمات برای ورود به بورس نیاز به بررسی ها بیشتری است که در این زمینه اقداماتی در حال انجام است.

قطعی اینترنت وایمکس خارج از شبکه ایرانسل است

دزفولی افت کیفیت در شبکه اینترنت وایمکس ایرانسل را خارج از اختیارات این شرکت عنوان کرد و گفت: در بحث اینترنت برخلاف تلفن همراه امکانات پهنای باند از خارج از شبکه ایرانسل تهیه می شود و از آنجایی که پهنای باند اینترنت از طریق برخی سازمانها در اختیار ایرانسل قرار می گیرد مشکلات کیفی به عوامل خارجی نیز مربوط می شود. با این حال در صورت بروز هرگونه مشکل مرکز تماس وایمکس ایرانسل به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشکلات کاربران هستند.

ایرانسل سالانه 25 میلیارد تومان صرف تبلیغات می کند

وی با بیان اینکه ایرانسل کمتر از یک درصد از درآمد خود را سالانه صرف تبلیغات می کند، این مبلغ را حداکثر 25 میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرعامل ایرانسل همچنین با بیان اینکه هیچ سیم کارت ثبت نشده ای در شبکه ایرانسل وجود ندارد و ایرانسل به دلیل محدودیت برای ارائه نامبرینگ درصورت عدم استفاده مشترک از سیم کارتش در مدت 90 روز به ناچار نسبت به سلب امتیاز شماره مورد نظر اقدام می کند تصریح کرد: فعلا برای افزایش تعرفه های مکالمات موبایل برنامه ای نداریم.

دزفولی در مورد برنامه های اپراتور موبایل ایرانسل برای ارتقای شبکه اش به نسل سوم و چهارم تلفن همراه نیز گفت: با پایان یافتن زمان حفاظت و گارانتی اپراتور سوم، ارائه نسل های سوم و یا چهارم را آغاز خواهیم کرد و هم اکنون در حال مذاکره با رگولاتوری برای دریافت این مجوز هستیم.

خط 2 و 1 متروی تهران تحت پوشش کامل شبکه ایرانسل است

وی از پوشش شبکه موبایل ایرانسل در تمامی ایستگاههای خطوط 1 و 2 متروی تهران خبرداد و تاکید کرد که متروی مشهد نیز تحت پوشش شبکه ایرانسل است.

هزینه پیامکهای ناموفق از مشترکان ایرانسل کسر نمی شود

مدیرعامل ایرانسل همچنین تاکید کرد که تا زمانی که پیام کوتاه مشترکان با موفقیت به مقصد نرسد هیچ هزینه ای بابت ارسال پیامک از مشترکان کسر نخواهد شد.

وی در مورد عدم تحویل برخی پیامک های مشترکان ایرانسل به مشترکان همراه اول گفت: بخش محدودی از SMS ها با مشکل عدم تحویل به شبکه همراه اول مواجه است که آقایان نیز این را پذیرفته اند و در حال رفع آن هستند اما باید گفت که از طرف ایرانسل هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مذاکره ایرانسل و تامین تله کام برای برقراری اتصال متقابل

دزفولی در مورد مذاکرات صورت گرفته میان دو اپراتور ایرانسل و تامین تله کام برای برقراری لینکهای ارتباطی اظهار داشت: از هفته پیش مذاکراتی برای برقراری اینترکانکشن- اتصال متقابل – میان ایرانسل با اپراتور سوم صورت گرفته و ما قول داده ایم که این ارتباط را برای این اپراتور در تمامی استانهای کشور فراهم کنیم و کمک کنیم تا این اپراتور درگیر مشکلات آغاز به کار شبکه که خودمان با آن مواجه بودیم نشود.

سیم کارتهای ایرانسل با کد 0930 و 0931 می آیند

مدیرعامل ایرانسل همچنین در مورد تقاضای این شرکت برای خرید نامبرینگ جدید – شماره گذاری – از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مهر گفت: ایرانسل تقاضای دریافت 20 میلیون شماره با کد 0930 و 0931 را از رگولاتوری داشته است که در صورت موافقت با این تقاضا، سیم کارتهای جدید ایرانسل با این کدها وارد بازار می شوند.

مزاحمتهای تلفنی از سیم کارتهای ایرانسل روند افزایشی نداشته است

وی در تشریح آمار ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر عمده شکایات مشترکان از ایرانسل که به مزاحمتهای تلفنی از طریق سیم کارتهای این اپراتور مربوط می شود به مهر گفت: بحث مزاحمتهای تلفنی از طریق سیم کارتهای ایرانسل روال افزایشی نداشته و طبق آماری که از سوی رگولاتوری اعلام شده است طی 7 ماه گذشته با 3 هزار مورد ایجاد مزاحمت تلفنی از طریق سیم کارتهای ایرانسل روبرو بودیم که این موضوع پیگیری شده و روال خود را طی می کند.

دزفولی همچنین در مورد 5 بار اخطاری که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این اپراتور داده است نیز تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مواردی تذکراتی به اپراتورهای ارائه کننده خدمات می دهد که در این راستا اخطارهایی که به ایرانسل داده شده است از حیث محتوا خیلی جدی نبوده و با گذشت زمان قابل حل شدن است.

وی یکی از موارد این اخطار را استفاده ایرانسل از خدمات الکترونیکی مختلف برای صدور قبوض ماهیانه سیم کارتهای دائمی عنوان کرد و گفت: ایرانسل تمامی خواسته های رگولاتوری و وزارت ارتباطات را تمکین می کند.

مدیرعامل ایرانسل همچنین از ارائه طرحی خبر داد که براساس آن مشترک سیم کارت اعتباری در صورت اتمام شارژ پولی خود بتواند مکالماتش را تا انتها به اتمام برساند . به این معنی که با اتمام شارژ اعتباری بین مکالمه، مشترک می تواند به مکالمه خود ادامه دهد و پس از اتمام تماس و با شارژ مجدد ، هزینه این مکالمه به عنوان بدهی از صورتحساب وی کسر خواهد شد که این طرح در دست بررسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس