کد خبر 356421
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات از یکسان شدن شمار مشترکان تلفن همراه و اینترنت در سطح جهان خبر داد و اعلام کرد: 3.9 میلیون نفر از مردم جهان کاربر اینترنت و 3.9 میلیون نفر نیز مشترک تلفن همراه هستند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حمدون توره دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات، در اجلاس سران مختار مخابراتی 2014 که در بوسان کره جنوبی در حال برگزاری است اظهار داشت: از سال 2007 تاکنون تعداد مشترکان تلفن همراه در سطح جهان، از 2.6 میلیارد به 3.9 میلیارد نفر رسیده است؛ در همین دوره، تعداد استفاده کنندگان از اینترنت نیز از 1.2 میلیارد به 3.9 میلیارد نفر افزایش یافته است.

وی با تاکید بر نیاز به تصمیم گیری های جسورانه برای کمک به برقراری ارتباطات گفت: امروزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یک نیاز است و با توجه به اینکه میلیون ها نفر در دنیا هنوز به ارتباطات دسترسی ندارند، برنامه ریزی برای آنکه تمامی مردم به این خدمات دسترسی داشته باشند یک الزام است.

در این اجلاس، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام ویدیویی با اشاره به نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در نزدیک کردن مردم به یکدیگر، باند پهن را باعث کاهش شکاف دیجیتالی بین کشورها عنوان کرد و ICT را کلید دستیابی به توسعه پایدار برشمرد.

در نوزدهمین کنفرانس سران مختار 2014 بالغ بر 104 وزیر ارتباطات، 35 معاون وزیر و بیش از 50 نماینده ویژه کشورهای عضو اتحادیه جهانی مخابرات حضور دارند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس