آلمان و چین

دو کشور آلمان و چین به بهانه اردوی مشترک و پروژه تاریخی فوتبال، برخی سوء تفاهم‌ها و کینه‌های قدیمی را کنار گذاشته، تصمیم گرفتند آینده بهتری در کنار هم داشته باشند.

سرویس ورزش مشرق – اردوی مخصوص نوجوانان چین و آلمان به میزبانی کشور آلمان تبدیل به بهانه‌ای زیبا برای نزدیک شدن دو کشور آلمان و چین شد.

جشنواره دیپلماسی فوتبال این بار آنگلا مرکل و متای چینی را در کنار هم نشاند و باعث شد حرف‌هایی که در کنفرانس خبری یا ملاقات خصوصی بر زبان نمی‌آمد این بار در میان لبخند و شادی به زبان بیاید. صدر اعظم آلمان به پیشنهاد مدیر رسانه‌ای خود و با دعوت همتای چینی تماشاگر دیدار دو تیم ملی فوتبال نوجوانان چین و آلمان بود. این مسابقه فوتبال به صورت رسمی و بسیار حساس پیگیری شد و حتی در چند موقعیت دو چهره سیاسی شاهد درگیری بازیکنان دو تیم با یکدیگر بودند که البته باعث خنده و شادی مقامات سیاسی دو طرف شد.

مرکل در گفت‌وگو با خبرنگاران آلمانی و چینی تصریح کرد: دیپلماسی هم همینطور است گاهی کار به درگیری لفظی می‌کشد اما در نهایت همه مقابل قانون تسلیم می‌شوند. داور دیپلماسی هم در یک لحظه در سوت خود می‌دمد و همه متوجه می‌شوند که باید مقابل قانون کوتاه بیایند.

دو کشور چین و آلمان در عرصه فوتبال به خصوص در 10 سال گذشته پیشرفت بسیاری داشته‌اند؛ انجمن فوتبال آلمان و مقامات برگزاری لیگ فوتبال این کشور کوهی از تجربه هستند و چینی‌ها به شدت علاقه دارند در کنار بزرگان فوتبال آلمان به پیشرفت فوتبال خود کمک کنند.

یوآخیم لو و اولیور بیرهوف دو چهره شناخته شده به عنوان مربیان بزرگ فوتبال آلمان نیز در این مراسم حضور داشته و از توجه مقامات سیاسی دو کشور چین و آلمان به مقوله مهمی به نام فوتبال تشکر کردند. این مسابقه هر چند در قالب دوستانه برگزار می‌شد اما بخشی از یک پروژه بزرگ و اردویی مشترک بین دو کشور چین و آلمان بود، چین در این زمینه سرمایه‌گذاری قابل توجهی کرده و بیش از 10 آکادمی بزرگ فوتبال در خاک آلمان با ثروت چینی‌ها تاسیس شده است.

خبرگزاری شین‌هوا در گزارشی تخصصی و کامل از این اردوی مشترک نوشته و آورده است چین در قسمت سخت‌افزاری دست کمی از آلمان ندارد اما همکاری با  این کشور تحت هر شرایطی سودمند است.

رینهارد گرینبل ریاست انجمن فوتبال آلمان نیز پس از این ملاقات رسمی و به نوعی تاریخی در وب سایت رسمی ارگان خود نوشت این یک بازی برد برد است و دو کشور چین و آلمان به بهانه فوتبال بیش از پیش به یکدیگر نزدیک می‌شوند. فوتبال بهانه خوبی است تا صدها اتفاق خوب دیگر در کنار آن رخ دهد. می‌شود به مردم دو کشور در زمینه اشتغالزایی کمک کرد و فوتبال هر جا قدم گذاشته بازار بورس آنجا را پررونق کرده است.

فریدریش کورتیوس دبیرکل انجمن فوتبال آلمان نیز در مصاحبه با ZDF آلمان خاطرنشان کرد: آموزش مربیان، توسعه استعدادهای جوان، سازمان‌های رقابتی و فعال، فرهنگ کاربردی در فوتبال و توسعه روابط بین‌الملل مطالبی است که در فوتبال حرفه‌ای امروز بسیار کاربرد دارد.

در پایان این مراسم کمپانی آدیداس که در عین جهانی بودن ریشه آلمانی خود را حفظ کرده به عنوان حامی مالی اصلی این پروژه بزرگ به هر دو چهره سیاسی چین و آلمان هدایایی تقدیم و کرد و از آنها خواست بیش از پیش نگران فوتبال باشند.

آدیداس متعهد شده در جریان کسب امتیازهای میزبانی به دو کشور چین و آلمان کمک کند و در آینده اجازه ندهد میزبانی‌های بزرگ در حد المپیک یا جام جهانی به راحتی به کشورهایی مثل انگلیس، ژاپن و یا فرانسه برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    10 1
    چه کار با حالی
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    7 4
    چین چه غولی شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس