درگیری با معترضان در آلمان

تداوم خشونت ها و اقدامات اخلالگرانه معترضان به برگزاری اجلاس سرمایه داری «جی ۲۰» در شهر هامبورگ، زخمی شدن ۱۶۰ نیروی پلیس آلمان را در پی داشت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، تداوم خشونتها و اقدامات اخلالگرانه از سوی معترضان به نظام سرمایه داری در حاشیه برگزاری اجلاس سران بیست قدرت بزرگ اقتصادی جهان- «جی ۲۰»-  به زخمی شدن حدود ۱۶۰ تن از نیروهای پلیس این کشور انجامید.

در نخستین روز برگزاری اجلاس سران «جی ۲۰» در شهر بندری هامبورگ آلمان (جمعه هفتم ژوئیه)، معترضان با به آتش کشیدن خودروها و کامیونها سعی داشتند کنترل خیابانهای شهر هامبورگ را در دست بگیرند.

تشدید خشونتها از جانب معترضان پلیس شهر هامبورگ را برآن داشت تا جهت یاری رسانی به ۱۵ هزار پلیسی که در حال حاضر برای تأمین امنیت اجلاس سران «جی ۲۰» در شهر هامبورگ مستقر شده اند، خواستار اعزام نیروهای بیشتری از سرتاسر آلمان به این شهر بندری شود.

یکی از شاهدان به خبرگزاری رویترز گفت که گروهی از معترضان وابسته به جنبش رادیکال «بلوک سیاه» (Black Bloc) سعی داشتند تا خود را به سالن کنسرت این شهر که قرار بود رهبرانی از جمله رئیس جمهور آمریکا در آن حضور یابند، برسانند.

جنبش بلوک سیاه که خواهان سرنگونی نظام سرمایه داری (کاپیتالیسم) است، تاکنون توانسته است در مذاکرات رهبران بیست قدرت اقتصادی جهان تا حدودی اخلال ایجاد کند.

در پی این اعتراضات، وزیر دارایی آلمان از حضور در مرکز شهر هامبورگ به دلایل امنیتی اجتناب کرد.

سخنگوی «ملانیا ترامپ» بانوی اول کاخ سفید نیز از لغو برنامه بازدید وی از بندر تاریخی شهر هامبورگ به دلایل امنیتی خبر داد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان که میزبان اجلاس «جی ۲۰» است، این خشونتها را محکوم کرد و اظهار داشت: «من با تظاهرات مسالمت آمیز موافق هستم اما تظاهرات خشونت بار جان افراد را به خطر می اندازد».

پلیس آلمان نیز اعلام کرد که از ماشینهای آبپاش برای متفرق ساختن معترضان استفاده می کند.

شایان ذکر است که نخستین روز از نشست «جی ۲۰» در حالی آغاز شد که به گزارش «واشنگتن پست» خودروهای زرهی و بالگردهای پلیس، زمین و آسمان شهر بندری هامبورگ را احاطه کردند تا مانع از اخلال معترضین نظام سرمایه داری در روند برگزاری اجلاس قدرت های اقتصادی برتر دنیا شوند.

این در حالی است که معترضین با انگیزه مسدود کردن خیابان های اصلی، پلیس را به بازی گرفتند و حتی گاز فلفل و لوله های فشار قوی آب نیز به پراکندگی آنها کمکی نکرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس