یونسکو

دولت آمریکا قصد دارد به دلیل حکم «یونسکو» در شناختن شهر قدیمی «الخلیل» و «مسجد ابراهیمی» بعنوان «میراث جهانی»، در روابط خود با این نهاد وابسته به سازمان ملل تجدید نظر کند.

به گزارش مشرق، دولت آمریکا قصد دارد به دلیل حکم «یونسکو» در شناختن شهر قدیمی «الخلیل» و «مسجد ابراهیمی» بعنوان «میراث جهانی»، در روابط خود با این نهاد وابسته به سازمان ملل تجدید نظر کند. 

یونسکو روز جمعه شهر «الخلیل» و مسجد ابراهیمی در کرانه باختری را در فهرست میراث جهانی قرار داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، «رولا معایعه» وزیر گردشگری و آثار باستانی تشکیلات خودگردان اعلام کرد دولت فلسطین موفق شد الخلیل و حرم ابراهیمی را در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت کند.

معایعه در ادامه گفت این یک اتفاق تاریخی برای مردم فلسطین است و بر هویت فلسطینی الخلیل و مسجد ابراهیمی تاکید می‌کند؛ هم‌چنین بر ادعاهای کذب اسرائیل که به صراحت خواستار انضمام مسجد ابراهیمی به میراث یهودی است، خط بطلان می‌کشد. 

رژیم صهیونیستی این اقدام یونسکو را محکوم  و آن را ناشایست توصیف کرد.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم در واکنش به این اقدام مدعی شد یونسکو دارای مواضع جانبدارانه سیاسی و مخالف با یهودیت است.

لیبرمن در ادامه گفت: تصمیم یونسکو ثابت می‌کند: رویکرد تشکیلات خودگردان به سمت صلح نیست بلکه دنبال تخریب چهره اسرائیل و تحریک علیه ماست.

الخلیل  بزرگترین شهر در کرانه باختری رود اردن و در ۳۰ کیلومتری جنوب قدس قرار گرفته‌ و توسط دولت خودگردان فلسطین اداره می‌شود؛ این شهر حدود ۶ هزار سال قدمت دارد.

فهرست میراث جهانی یونسکو،  فهرستی از آثار طبیعی یا فرهنگی است که بر پایه کنوانسیون میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند؛ این فهرست بر اساس قاره و کشور و حروف الفبا مرتب شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس