جیش الاسلام

عناصر هیئة تحریر الشام (القاعده) در جنوب غوطه شرقی با جیش الإسلام درگیر شدند و مواضع این گروه را اشغال کردند. عربستان قطر را حامی القاعده می‌داند.

به گزارش مشرق، عناصر ائتلاف هیئة تحریر الشام در منطقه «الاشعری» واقع در جنوب غوطه شرقی با همتای تروریستی خود «جیش الإسلام» درگیر شدند.

هیئة تحریر الشام همان جبهة النصره سابق است که شاخه القاعده در سوریه شمرده می‌شود؛ هر چند که خودش با تغییر نام، اعلام کرد که از القاعده جدا شده است.

در مقابل جیش الاسلام گروهی تروریستی است که تحت حمایت عربستان قرار دارد و در ریف دمشق فعالیت می‌کند.

عربستان، قطر را حامی القاعده در سوریه می‌داند. اکنون با تشدید اختلافات این دو کشور، گروههای تروریستی تحت الحمایه آنان نیز به جان هم افتاده‌اند.

وبگاه خبری عنب گزارش داد، جیش الاسلام در 30 ماه می میلادی مزارع الاشعری را پس از چند روز درگیری اشغال و اعلام کرد که در عملیات خود جبهه النصره را هدف قرار داده است.

«حمزة بیرقدار» سخنگوی رسمی ستاد مشترک جیش الاسلام امروز اعلام کرد که با حمایت از گروههای ارتش آزاد، عناصر جبهه النصره در مزارع الاشعری مواضع «نیروهای ما را اشغال کردند».

بیرقدار اعلام کرد که این عملیات، همزمان با حملات ارتش سوریه در عین ترما و جوبر است و «حماقت این گروه و حامیانش در راستای بر هم زدن ثبات داخلی غوطه است».

وی از حامیان النصره خواست که دست از حمایت نظامی و لجستیکی این گروه بردارند.

جیش الاسلام در 5 ما می گذشته اعلا م کرد که پرونده النصره را در غوطه بسته و هسته های اصلی این گروه را از بین برده است.

فیلق الرحمن اما عناصر جیش الاسلام را متهم به درگیری در غوطه میکنند و میگویند که از تحریر الشام حمایت نمیکنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس