کد خبر 746034
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
حاجیان

آزیتا حاجیان بازیگر معتقد است نقش سینمای کودک در تربیت نسل آینده بازیگری چندان پر رنگ نیست و در سال‌های اخیر اغلب بازیگران کودکی که برای بازی در فیلم‌ها معرفی می‌شوند آشنایان عوامل فیلم هستند.

به گزارش مشرق، آزیتا حاجیان که از چهره‌های شناخته شده سینمای ایران محسوب می‌شود و در سی امین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در هیئت انتخاب حضور دارد بر این باور است که کشف استعداد در سینمای کودک باید جدی تر گرفته شود.

او به خبرنگار ما گفت: امروز سینمای کودک در تربیت نسل آینده نقش چندانی ندارد در صورتی که در سال‌های قبل برخی از بچه‌هایی که در کارهای کودک بازی کرده بودند در زمینه بازیگری فعالیت خود را ادامه دادند.

بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به مهراوه شریفی نیا ادامه داد: به عنوان مثال دختر بزرگ من کارش را با سینمای کودک و آثاری مانند دزد عروسک‌ها و «گلنار» و «پاتال» شروع کرد و به دلیل توجه ویژه تهیه کنندگان و فیلم‌سازان به سینمای کودک در آن زمان یک نسل خوب به بازیگری سینما تزریق شد.

حاجیان تاکید کرد: در سال‌های اخیر هم کودکانی بوده‌اند که در برخی آثار سینما خوش درخشیده‌اند اما مساله مهم این است که این درخشش تداوم نداشته است و همین نکته سبب شده تا امروز در ارتباط با نقش‌های نوجوان در سینمای ایران با کمبود بازیگر مواجه شویم.

این بازیگر در پاسخ به چرایی این کمبود هم توضیح داد: متاسفانه ما کلاس خوب بازیگری برای کودکان و نوجوانان نداریم کلاس‌هایی که نیت شان کشف استعداد باشد نه سودجویی، از خود من بارها پرسیده شده است که کودک‌مان را کدام آموزشگاه یا کلاس بازیگری بفرستیم ولی من واقعا نتوانسته‌ام گزینه‌ای را به آنها معرفی کنم.

حاجیان تاکید کرد: از طرفی بچه‌هایی هم که در سال‌های اخیر برای بازی در فیلم‌ها معرفی می‌شوند بیشتر اقوام و آشنایان عوامل فیلم هستند حالا اگر آن بچه واقعا استعداد داشته باشد و کارگردان خوب هدایتش کند بازی موفقی از او می بینیم.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس