افتتاح باغ کتاب تهران

کلنگ باغ کتاب تهران در دهه گذشته به زمین زده شد. این مجموعه بزرگ‌ترین پردیس فرهنگی کشور است.

به گزارش مشرق، کلنگ باغ کتاب تهران در دهه گذشته به زمین زده شد. این مجموعه بزرگ‌ترین پردیس فرهنگی کشور است.

1- باغ_کتاب تهران با مساحت حدود ۶۵ هزار مترمربع در شمال اراضی عباس‌آباد و در حاشیه بزرگراه حقانی قراردارد.
2- بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی جهان در دو بخش کودک و بزرگسال با ۲۵ هزار مترمربع زیربنا در باغ کتاب تهران قرار دارد که ۴۰۰ هزار عنوان کتاب در آن عرضه شده است.
3- پردیس بزرگ علمی کودک و نوجوان با وسعت ۱۲ هزار مترمربع به عنوان یک شهربازی علمی در بخش کودک ونوجوان در باغ کتاب تهران واقع شده است.
4- بزرگ‌ترین گالری هنری کشور با مساحت ۱۷۰۰ مترمربع به عنوان فضایی برای عرضه آثار هنری از جمله نقاشی و هنرهای تجسمی در باغ کتاب تهران در نظر گرفته شده است.
5- همه این فضاهای فاخر در دل باغی بزرگ و در میان فضای سبز اراضی عباس آباد پیش‌بینی شده و مراجعه کنندگان با قدم زدن در این فضاهای مفرح و جذاب می‌توانند از مکان‌های مذکور دیدن کنند.
6- احداث باغ کتاب تهران سال ۱۳۸۳ در قالب محل دائمی نمایشگاه_کتاب تهران مطرح شد و در دوره اخیر مدیریت شهری گشایش یافت.
7- باغ کتاب تهران در مجاورت فرهنگستان زبان و ادب فارسی، کتابخانه ملی ایران و باغ موزه دفاع مقدس قرار گرفته و یک مجموعه عظیم فرهنگی را شکل داده است.
8- روی بام کتاب‌فروشی باغ کتاب تهران، ۲۵ هزار مترمربع فضا پیش‌بینی و علاوه بر بام سبز، ۲۰ هزار مترمربع فضای سبز نیز در محوطه این باغ در نظر گرفته شده است.
9- یکی از متفاوت‌ترین بخش‌های باغ کتاب تهران، باشگاه رباتیک است که اعضای این باشگاه می‌توانند دوره‌های تخصصی هوش مصنوعی آن را بگذرانند و اطلاعات خود را با سایر اعضا در این باشگاه و باشگاه‌های مشابه در اقصی نقاط جهان به اشتراک بگذارند.
10- باغ کتاب تهران در چهار بلوک اصلی طراحی و تفکیک شده است. بلوک A شامل فروشگاه دائمی و موضوعی کتاب است؛ بلوک B مشتمل بر گذر فرهنگ است که ورودی‌های اصلی، دالان شگفت انگیز و انبار در آن قرار دارد؛ بلوک C شامل آمفی تئاتر روباز، آمفی تئاتر اصلی، نگارخانه و فروشگاه محصولات فرهنگی است و بلوک D نیز مشتمل بر نمایشگاه تخصصی، سالن کودک و نوجوان و کارگاه‌های کودکان و نوجوانان است.
11- علاوه‌بر ۴ بلوک اصلی باغ کتاب تهران، این پردیس فرهنگی شامل استودیو، بلوار، نمازخانه، رستوران و دریاچه است.
12- در حال حاضر بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی جهان شعبه اصلی فروشگاه بارنز و نوبل در نیویورک با مساحت ۱۴۳۰۰ مترمربع است و بعد از آن به ترتیب کتاب‌فروشی پاول در پورتلند آمریکا با مساحت ۶۳۰۰ مترمربع و کتاب‌فروشی استرند با مساحت5 هزار مترمربع در نیویورک قرار دارند. جالب این است که کتاب‌فروشی باغ کتاب تهران با ۲۵ هزارمتر مربع مساحت با مجموع مساحت کتاب‌فروشی‌های اول، دوم و سوم جهان برابری می‌کند و به عبارتی، وسعت باغ کتاب تهران معادل مساحت مجموع سه کتاب‌فروشی بزرگ جهان است.
13- باغ کتاب تهران از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است و علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از خط۱ مترو به ایستگاه متروی حقانی رفته و از آنجا با خودروهایی که در نظر گرفته شده به باغ کتاب تهران منتقل شوند.

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس