کد خبر 745160
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
امانوئل ماکرون

فردی که با تلاش در اینترنت به دنبال خرید سلاح و قتل رئیس‌جمهوری جدید فرانسه بود توسط پلیس بازداشت شد.

 به گزارش مشرق به نقل از دویچه وله، مردی فرانسوی دستگیر شده که نقشه ترور امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه را کشیده بود. این سوءقصد قرار بود در مراسم رژه روز ملی فرانسه در ۱۴ ژوئیه انجام گیرد. او به این منظور در شبکه اینترنت در پی خرید سلاح بوده است.  

در فرانسه مرد ۲۳ ساله‌ای از منطقه Argenteuil دستگیر شد که در حال برنامه‌ریزی ترور امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه بوده است. این ترور قرار بوده در طی مراسم جشن ملی استقلال فرانسه در رژه معروف سالگرد آزادی زندان باستیل در ۱۴ ژوئیه انجام گیرد.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، این مرد که خود را "ناسیونالیست" می‌خواند گفته است که تصمیم داشته طرح ترور مکرون را در خیابان شانزه‌لیزه پاریس عملی کند. در گزارش‌ها آمده که این مرد هفته گذشته دستگیر شده است.

شبکه تلویزیونی ب‌اف‌ام فرانسه خبر داده که این ترور نه تنها علیه رئیس جمهوری فرانسه برنامه‌ریزی شده بود، بلکه طرح قتل "سیاهپوستان، عرب‌ها، هم‌جنس‌گرایان و یهودیان فرانسوی" نیز در دست تهیه بوده است.

نشریه "اکسپرس" به نقل از یک منبع پلیس گزارش داده که طرح حمله به اقلیت‌های قومی و مذهبی ساکن فرانسه در برنامه این ترور قرار داشته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی ب‌اف‌ام فرانسه این مرد که گرایش‌های راست افراطی دارد هنگام دستگیری با چاقو به مأموران پلیس حمله کرده است. نیروهای پلیس دو سلاح دیگر را نیز در بازرسی از خودروی این شخص پیدا کردند.

او در بازجویی اولیه به طرح ترور مکرون اعتراف کرده است. به گفته مأموران پلیس او "از لحاظ روحی کمی ناپایدار ولی مصمم" به نظر می‌رسد. مرد دستگیر شده در سال گذشته به دلیل "دفاع از تروریسم" محکوم شده بود.

به گفته پلیس در جستجویی که نیروهای امنیتی از کامپیوتر این فرد انجام داده‌اند مشخص شده که در اینترنت در پی خرید سلاح گرم بوده است.

ترور امانوئل مکرون قرار بوده به شیوه طرح ترور نافرجام به ژان شیراک، رئیس جمهوری اسبق فرانسه در سال ۲۰۰۲ انجام گیرد.

در ۱۴ ژوئیه این سال ماکسیم برونه، یکی از افراد وابسته به گروه راست‌گرایان افراطی "اونیک رادیکال" که ۴۰ سال داشت در مراسم رژه روز ملی فرانسه قصد داشت به جان  رئیس جمهوری وقت، ژان شیراک سوءقصد کند. اما او پیش از این که بتواند با سلاح کالیبر کوچک خود شلیک کند توسط سه مرد دیگر خلع‌سلاح و دستگیر شد.

این گروه راست‌افراطی پس از واقعه ترور منحل شد اما به گفته سازمان امنیت فرانسه اعضای گروه تحت نام‌های جدید به فعالیت خود در فرانسه ادامه می‌دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس