تئاتر

یکی از نمایش‌هایی که از زیر چشم متولیان نظارت عبور کرده و در یکی از تماشاخانه‌های تازه تأسیس تهران اجرا می‌شودنمایشی است که در آن یکی از رپرهای زیرزمینی شبکه‌های ماهواره‌ای به اجرای زنده رپ می‌پردازد.

به گزارش مشرق، با گسترش تماشاخانه های خصوصی نظارت بر اجراهای روی صحنه تئاتر سخت‌تر از گذشته  شده است و بعضا خطاهای عجیب نظارتی در مورد این تماشاخانه ها به چشم میخورد.

یکی از نمایش‌هایی که ظاهرا از زیر چشم متولیان نظارت عبور کرده و در یکی از تماشاخانه‌های تازه تاسیس شهر تهران اجرا میشود نمایشی است که در آن یکی از رپرهای زیرزمینی شبکه های ماهواره ای به اجرای رپ بصورت زنده میپردازد . نمایشی که یک خواننده زیرزمینی در آن حضور دارد.

نکته قابل توجه این است که در مورد نمایش مذکور، تبلیغات گسترده ای هم در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صورت گرفته است و باوجود غیرمجاز بودن رپ، اجرای نمایشی که در آن رپر معروف ( که کلیپ‌های او در شبکه های ماهواره‌ای پخش می‌شود)  حضور دارد هنوز از سوی هیچ دستگاه نظارتی تاکنون کمترین تذکری به آنها نداده است.

اگرچه این مورد در آثار کارگردان این نمایش چیز عجیبی نیست و او بیش از نفس تئاتر و اندیشه موجود در آن دلبسته گیشه شده است و جذابیت اقتصاد تئاتر برای او از سایر جذبه های هنر نمایش بیشتر شده است به همین منظور دست به دامن استفاده از حضور یک خواننده رپ شده است یا در نمایش قبلی خود از ترفند خواننده زن و تک خوانی استفاده کرده است. البته که نگاه و شکل کاری این کارگردان دلیل نگارش این مطلب نیست و این مختصر تنها به منظور ارائه شمایی از آثار اخیر او بود.

هدف اصلی از اشاره به این مطلب، نقدی جدی به دستگاه نظارتی یعنی مرکز هنرهای نمایشی است. اداره کلی که همواره با احتیاط سعی کرده اتفاق خاصی برای تئاتر رخ ندهد اما با این اوصاف و با تمام احتیاط‌هایی که ظاهرا انجام می‌شود چگونه می شود که گاف بزرگی مانند حضور خواننده رپ در یک نمایش و خوانندگی وی از چشم آنها دور بماند. آیا اگر واقعا اندکی احتیاط در دستور کار مدیران نظارتی بود، باز هم اتفاقات عجیبی مانند مورد اخیر را شاهد بودیم؟

گفته می شود بازبین هایی برای هر اجرا به صورت نامحسوس در سالن های تئاتر حضور پیدا می کنندو بار دیگر در طول اجرا اقدامات لازم را انجام می دهند؛ اما در اینصورت ، چگونه حضور یک خواننده زیرزمینی دیده نمی‌شود و او برای اجرای تکس های خود ، جایی بهتر از تئاتر پیدا نمی کند و این مسله از چشم مدیرکل هنرهای نمایشی و رییس شورای نظارت مغفول می ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس