توماس دمایزیر وزیر کشور آلمان

وزیر کشور آلمان با تاکید بر اینکه ازدواج ارتباطی بین زن و مرد است، طرح قانونی شدن ازدواج هم جنس گرایان که اخیرا در پارلمان این کشور تصویب شده است را خلاف قانون اساسی دانست.

 به گزارش مشرق، پارلمان آلمان روز جمعه (۳۰ ژوئن) طرح ازدواج همجنس‌بازان را با وجود مخالفت صدر اعظم آلمان با این طرح تصویب کرد.

پس از گذشت ۴ سال از ارائه این طرح و مخالفت با آن از سوی دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هفته گذشته اعلام کرد که این پرسشی است که باید با وجدان آزاد به آن پاسخ داد و بدین ترتیب راه را برای تصویب این طرح در بوندس‌تاگ باز کرد. آنگلا مرکل خود در پارلمان به این طرح رای منفی داد.

تصویب این طرح در پارلمان آلمان اختلافات زیادی را در دولت ائتلافی آلمان ایجاد کرده است.

در حالی که "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان از شانس موفقیت مانع قانون اساسی علیه قانونی شدن ازدواج همجنس‌بازان در کشورش سخن گفته هایکو ماس، وزیردادگستری آلمان تغییر قانون اساسی برای اجرایی شدن این طرح را ضروری ندانسته است.

برخی از سیاستمداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی بررسی قضایی این طرح در برابر دادگاه قانون اساسی فدرال آلمان را اعلام کرده اند.

وزیر کشور آلمان با تاکید بر اینکه من علیه این طرح پارلمان آلمان رای داده ام، دلیل این مسئله را این گونه توضیح داد که برای این منظور به اصلاح قانون اساسی نیاز است. به اعتقاد من ازدواج ارتباط بین زن و مرد است. وی همچنین از به وجود آمدن مشکلات جدی با اجرایی شدن این طرح خبر داد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز  بعد از رای پارلمان آلمان به طرح قانونی شدن ازدواج همجنس‌بازان در کشورش از ازدواج بین زن و مرد طرفداری کرده و گفت که به اعتقاد من ازدواج در قانون اساسی ارتباطی بین زن و مرد است.

در رای گیری پارلمان آلمان  ۳۹۳ نماینده پارلمان به قانونی شدن ازدواج همجنس‌بازان رای مثبت، ۲۲۶ نفر رای مخالف و ۴ نفر هم رای ممتنع دادند.

احزاب سوسیال دموکرات، چپ ها و سبزها این رای گیری را بر خلاف خواست اتحادیه احزاب متحد مسیحی انجام دادند. البته در پایان حداقل ۷۰ نماینده اتحادیه احزاب متحد مسیحی نیز به این طرح رای مثبت دادند.

ازدواج همجنس‌بازان تا به حال در آلمان قانونی نبوده و آن ها تنها اجازه داشتند یک شراکت در زندگی را ثبت رسمی کنند نه ازدواج رسمی را. با اجرایی شدن این طرح همجنس‌بازان در آلمان هم می توانند کودکی را به فرزندی قبول کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    4 0
    يعني خاك بر سرتان ...روي حيوانات را سفيد كرديد
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    2 0
    دیو هوس محوری جایی برای اندیشیدن و عقلانیت نمی گذارد حتی دستگاه اندیشه را نیز به اسارت خود در می آورد
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    2 0
    عجب صبری خدا دارد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس