کد خبر 744748
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
پلیس آلمان

پلیس آلمان در آستانه برگزاری نشست جی ۲۰ در هامبورگ یک انبار بزرگ سلاح و مواد منفجره را کشف و ضبط کرده و دو نفر از اعضای چپ گرای افراطی را در همین ارتباط دستگیر کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت"، چند روز مانده به آغاز نشست جی ۲۰ در هامبورگ آلمان، پلیس این کشور یک انبار سلاح در شمال آلمان را کشف و ضبط کرد. دونفر هم در این ارتباط دستگیر شدند. به گزارش پلیس این دو نفر وابسته به گروه چپ گراهای افراطی بودند.

یکی از دستگیر شدگان جوانی ۳۰ ساله اهل روستوک آلمان است. بعد از کشف سر نخ هایی،  کارکنان اداره فدرال تحقیقات جنایی هامبورگ و پلیس روستوک دو آپارتمان در این منطقه را مورد تفتیش قرار دادند.

بر اساس اطلاعات پلیس هامبورگ، در این عملیات جستجو مقادیر زیادی سلاح گرم و سرد و  مهمات کشف و ضبط شد. این آپارتمان ها و گاراژی که مورد تفتیش قرار گرفت مورد استفاده دو جوان ۳۰ ساله و ۲۶ ساله بود.

پلیس هامبورگ بر این عقیده است که با این تسلیحات قرار بوده اقدامات خشونت آمیز زیادی در جریان نشست جی ۲۰ انجام شود.

 سازمان های اطلاعاتی آلمان به شدت نگران اقدامات خشونت آمیز مخالفان برگزاری این نشست بوده و در این باره هشدار داده اند.

در همین ارتباط "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان معترضان خشونت طلب نشست جی ۲۰ را تهدید کرده است.

وی در گفتگو با نشریه بیلد آلمان تاکید کرد که هرگونه خشونت در جریان نشست جی ۲۰ باید در نطفه خفه شود.

پلیس آلمان برای این منظور بزرگترین عملیات تاریخچه هامبورگ را اجرایی می کند که طی آن حدود ۲۰ هزار پلیس، مسئولیت حفظ امنیت این شهر در جریان نشست جی ۲۰ را بر عهده خواهند گرفت.

وزیر کشور آلمان اقدامات سختگیرانه علیه مخالفان خشونت طلب نشست جی ۲۰ را اعلام کرده و تاکید کرد که خط و مشی ما آشکار است: اعتراضات صلح آمیز آری و اعتراضات خشونت طلبانه نه. وی انتظار حدود ۸ هزار معترض خشونت طلب که در جریان نشست هامبورگ به این شهر می آیند را دارد.

وزیر دادگستری آلمان هم اخیرا برای معترضان خشونت طلب نشست جی ۲۰ خط و نشان کشیده و آن ها را تهدید به مجازات کرده است.

سازمان های آلمانی همچنین خود را برای دستگیری شمار زیادی از معترضان آماده می کنند. همچنین احتمال درگیری ها بین محافظان سران کشورها و معترضان، نگرانی هایی را برای سازمان های امنیتی آلمان ایجاد کرده است. در واشنگتن در ماه می گذشته درگیری های خشونت آمیزی بین محافظان رئیس جمهور ترکیه و معترضان کرد رخ داد. وزیر کشور آلمان همچنین به آنکارا هشدار داده است که جای این گونه درگیری ها در هامبورگ نیست.

وزیر کشور آلمان همچنین حملات سایبری علیه نشست هامبورگ را رد نکرده و از آمادگی سازمان ها برای مقابله با این مسئله خبر داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس