میرباقری معاون سیما

میرباقری گفت: مهران مدیری تا پایان سال ۹۶ برای شبکه نسیم برنامه تولید می‌کند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - نشست خبری تشریح برنامه های تابستانی سیما در سال ٩٦ با حضور مرتضی میرباقری معاون سیما آغاز شد. بنا بر این گزارش، در این نشست مدیران شبکه های تلویزیونی از جمله برازش مدیر شبکه یک، جعفری جلوه مدیر شبکه دو، علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه، پورحسین مدیر شبکه چهار، زین العابدین مدیر شبکه پنج، ساری مدیر شبکه آموزش، محمدزاده مدیر شبکه قرآن، غفوری مدیر شبکه مستند، سرشار مدیر شبکه کودک و ... نیز حضور دارند.

این نشست خبری با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و اجرای آن بر عهده آرش ظلی پور بود که سخنان خود را با گرامیداشت روز قلم آغاز کرد. در ادامه بنا شد میرباقری به همراه ٦ تن از مدیران  روی سن رفته و نشست را آغاز کردند. 

میرباقری در آغاز مراسم ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه در سخنانی گفت: امیدوارم بتوانیم نشست های فصلی را با خبرنگاران داشته باشیم. رسانه ملی اهتمام ویژه ای به مناسبات دارد و تصمیم ما این است که برنامه ریزی بزرگی هم برای تابستان داشته باشیم. ما حداقل سه ماه تعطیل یکپارچه در مسور داریم و این موضوع فرصتی میدهد تا فعالیت های رسمی آموزش تعطیل شود و اگر ما ٢٤ ساعت را به سه بخش تقسیم کنیم، هشت ساعت به عنوان دوران ضروری می گذرد و هشت ساعت هم به کار موظف خود می پردازند و مابقی اوقات فراغت به شمار می رود. 

وی ادامه داد: این امر در تابستان برای جوانان و نوجوانان به خواب و فراغت اختصاص پیدا میکند و در تابستان ببش از نیمی از خانواده ها با اوقات طولانی همراه هستند که باید برای فرزندانشان آن را سامان بدهند. متاسفانه این فصل طولانی در کشور ما متولی مشخصی ندارد که تقسیم وظایف کرده و پیگیر امور باشد. تلاش ما در صداوسیما این است که برنامه ریزی ویژه ای برای این امر داشته باشیم تا خانواده ها بتوانند هم مباحث آموزشی را داشته باشند و هم مباحث سرگرمی پیگیری شود. 

میرباقری توضیح داد: ما از صبح تا شب چندین برنامه تدارک دیده ایم که بخشی به ظرفیت های اجتماعی تاریخی کشور می پردازد. معرفی برنامه دستگاه های مختلف و طراحی ده ها برنامه متنوع نیز در دستور کار است. برنامه های صبحگاهی و عصرگاهی تدارک دیده ایم که مطالبه گری را در مردم ایجاد کنند و آنها دستاوردهای خود را برای مردم بگویند. شبکه نهال و شبکه امید و تماشا و نمایش و ورزش و آموزش برنامه های خاص خود را دارند و در کنار آنها شبکه های نسل اول نیز در حوزه های مختلف فیلم و سریال و مستند و مسابقه برنامه سازی می کنند. ما برای تابستان ٤٣١ فیلم و ٩ سریال ایرانی تدارک دیده ایم و ٨٣١ قسمت مستند و ١١٠٦ قسمت مسابقه تدارک دیده ایم.

وی افزود: در حوزه تولید سریال بنا داریم ٣ سریال در روز پخش کنیم و اگر ١٢ ماه را در نظر بگیریم ٣٦ سریال ٣٠ قسمته احتیاج داریم و اگر این ظرفیت را به ٤ سریال برسانیم در ١٢ ماه به ٤٨ سریال نیاز خواهیم داشت. 

وی همچنین درباره عدم پخش سریالهای طنز در ماه مبارک رمضان نیز گفت: به دلیل ده روز مربوط به رحلت امام (ره) و شهادت امیرالمومنین نتوانستیم سریالهای طنز پخش کنیم و به همین دلیل در تابستان آن را جبران خواهیم کرد. 

میرباقری اضافه کرد: نشست «زیر پای مادر» اصلا برگزار شدنش کار درستی نبود چون در میانه پخش سریال اتفاق افتاد و این کار در اواسط پخش حرفه ای نیست. به دلیل همین اتفاق غیر حرفه‌ای بود و ما هم خواستیم به حواشی آن نشست دامن نزنیم. با این حال ما با تهیه کننده صحبت کردیم و آنها تذکر گرفتند و طی نامه ای هم از شما خبرنگاران عذرخواهی کردند.

زین العابدین: پخش سریال های جدید در دستور کار شبکه پنج/ بازگشت «چرا» به تلویزیون 

 در ادامه این نشست خبری مجید زین العابدین مدیر شبکه پنج در سخنانی گفت: قبلا اعلام کردیم که ٢٠ سریال در حال نگارش است. از هفته آینده سریال در جستجوی آرامش در ٤٠ قسمت پخش خواهد شد. همزمان نیز سریال لژیونر نیز در ١٥ قسمت روانه آنتن می شود. 

وی ادامه داد: همچنین برنامه رنگین کمان که ٢ سال بنا به دلایل ساختاری پخش نشد، به انتن برخواهد گشت و عروسک چرا با عروسکهای جدید و خاله ها به تلویزیون می آید.

پورمحمدی: آغاز برنامه «هفت» از دو هفته آینده

علی اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سه هم در اعلام برنامه‌های تابستانی شبکه‌اش به پخش «حالا خورشید» که پیش از این با مشکلات فنی روبه‌رو شده بود، خبر داد.

وی اعلام کرد: برنامه «هفت» طی دو هفته آینده پخش خود را آعاز خواهد کرد. وی درپاسخ به نام مجریان برنامه از پاسخ به آن امتناع کرد.

محمدرضا جعفری‌جلوه، مدیر شبکه دو هم در معرفی برنامه‌های شبکه دو سیما از بازگشت برنامه «ورزش از نگاه دو» پس از دو سال توقف خبر داد.

وی همچنین از پخش سری جدید برنامه نوستالژیک «تصویر زندگی» خبر داد و برنامه های ویژه کودکان را تشریح کرد.

شبکه دو از هفته دوم مرداد ماه سریال «گمشدگان» را پخش می کند و و پس از آن سریال «یحیی» به روی آنتن خواهد رفت.

پورحسین: بازگشت تله تئاتر به شبکه چهار سیما

رضا پورحسین، مدیر شبکه چهار هم در تشریح برنامه‌های تابستان این شبکه، با تاکید بر نگاه جدی تلویزیون و شبکه چهار به کتاب در این ارتباط به برنامه «پاراگراف ۴» اشاره کرد که به تازگی پخش خود را آعاز کرده است.

وی همچنین از آغاز پخش برنامه «رصد مجازی» با موضوع فضای مجازی خبر داد.

پورحسین در این نشست از بازگشت ساختار تله‌تئاتر به شبکه چهار سیما از ابتدای مهر ماه خبر داد.

مدیر شبکه چهار همچنین اعلام کرد که یک مسابقه علمی جدید با عنوان «آدرنالین» از ۱۲ مرداد ماه روی آنتن می‌رود.

احسانی: استمرار «دورهمی» مهران مدیری در شبکه نسیم

محمد احسانی مدیر شبکه نسیم هم درباره برنامه‌های این شبکه گفت: برنامه «خندوانه» تا پایان تابستان و «دورهمی» تا پایان مرداد ماه پخش می‌شوند. سپس بحث حراج یادگاری‌های هنرمندان در دورهمی و مصرف آن برای امور خیریه در قالب چند قسمت به روی آنتن خواهد رفت.

احسانی از بازگشت برنامه «کتاب باز» با اجرای سروش صحت به شبکه نسیم خبر داد. پیش از این امیرحسین صدیق این برنامه را اجرا می‌کرد.

این مدیر سیما همچنین یه تولید و پخش یک جنگ ترکیبی با عنوان «دلویزیون» اشاره کرد که با اجرای باربد بابایی تولید می‌شود.

برازش: بازگشت «ثریا» به آنتن شبکه یک سیما

در این نشست علیرضا برازش، مدیر شبکه یک اعلام کرد که برنامه «ثریا» با شعار دیده‌بان پیشرفت ایران به تلویزیون برمی‌گردد و این برنامه به مباحث علمی و موضوعات دانش‌بنیان خواهد پرداخت.

او از پخش سریال‌های «بی‌نمک» به کارگردانی علیرضا بذرافشان و فصل دوم «پرستاران» علیرضا افخمی و «پرواز در ارتفاع صفر» حسن برزیده به مناسبت هفته دفاع مقدس هم خبر داد.

در نشست امروز معاون سیما و مدیران شبکه‌ها با خبرنگاران، همچنین سالم، مدیر شبکه امید از افتتاح رسمی این شبکه در ۱۳ مرداد ماه خبر داد.

سرشار، مدیر شبکه کودک هم با اشاره به تعاملات با ترکیه عنوان کرد: هم‌اکنون در بازار فیلم در اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی آثاری برای عرضه داریم.

او اتفاق دیگر در این شبکه را پخش مجموعه‌های خارجی عنوان کرد که ادامه دارد و گفت: ما هر روز یک قسمت از یک سریال جدید را در کانال‌های پویا و نهال پخش می کنیم.

در نشست امروز اعلام شد که با دستور معاون سیما، مرکز سیمافیلم بخشی از ظرفیت خود را روی کارهای رئال نمایشی می‌گذارد که بر این اساس چهار مجموعه در دستور کار قرار گرفته است.

محمدزاده، مدیر شبکه قرآن هم از بازگشت برنامه «نیمرخ» با محور قرآنی خبر داد.

در این نشست مدیران شبکه‌های سلامت، افق و مستند هم به تشریح برنامه‌های تابستانی پرداختند.

مدیر شبکه افق از ادامه‌دار بودن برنامه «مجازیست» با محور فضای مجازی فرصت‌ها و چالش‌ها در شبکه افق خبر داد.

میرباقری: مشکلات «سرزمین کهن» برای پخش از رسانه ملی مرتفع شده است

میرباقری در پاسخ به خبرنگار مشرق درباره دخالت در پایان بندی نامناسب سریال‌های مناسبتی ماه رمضان و همچنین نارضایتی مخاطبان از این آثار گفت: معمولا سریال ها از فراز و فرودی برخوردار هستند و این فرود در چند قسمت آخر اتفاق می‌افتد که در سریال «زیر پای مادر» در یک قسمت اتفاق افتاد و آنچه پخش شد طراحی خود دوستان بود. در واقع طبق قصه سعید نعمت الله، خلیل کبابی در پایان داستان با آتنه سر یک سفره نشست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مشرق درباره ادامه سری جدید برنامه «دورهمی» مهران مدیری نیز عنوان کرد: مهران مدیری تا پایان سال ۹۶ برای شبکه نسیم برنامه تولید می‌کند و بعد از آن می تواند به شبکه دیگری که مایل به همکاری با او هستند برود که شبکه ۳ یکی از این شبکه ها است اما این همکاری در ساختار دیگری خواهد بود و «دور همی» به خود شبکه نسیم تعلق دارد.

معاون سیما درباره مشکلات و مسایل سریال فاخر «سرزمین کهن» نیز توضیح داد: همه مشکلات این سریال رفع شده است و قصه این سریال مربوط به ۳۷ سال پیش از انقلاب است و داستان آن ارتباطی با قوم بختیاری ندارد اما انتخاب نام خانوادگی یکی از شخصیت‌های سریال، بختیاری است و مواردی هم پیش آمد که موجب سوءتفاهم شد وگرنه این سریال اثر فاخری است و چند ده میلیارد هم برای آن هزینه شده است که در جلسات آینده زمان پخش آن نیز مشخص می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس