کد خبر 744355
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
جعفری دولت‌آبادی نمایه

دادستان تهران گفت: سه نفر از متهمان ماجرای روز قدس معرفی شدند.

به گزارش مشرق، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران روز یکشنبه در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه که با حضور رئیس دستگاه قضا، رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان عالی قضایی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، در ارتباط با احضار استانداران به خاطر جرائم انتخاباتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استانداران احضار شده در دادسرا حضور یافتند و از آنها تحقیقات به عمل آمد و پرونده آنها در حال تکمیل شدن است، ولی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

وی درباره پرونده روز قدس نیز گفت: گزارش وزارت اطلاعات امروز به دادستانی ارسال شده است و به شعبه بازپرسی ارسال خواهد شد، نکته‌ای که نسبت به آن تاکید دارم این است که در چند روز گذشته طوری وانمود شد که گویی تحقیقات انجام شده در این پرونده بدون مجوز بوده است.

وی اضافه کرد: قانون تصریح دارد که تحقیقات در دادسرا تعطیلی بردار نیست و بنا بر این در همه سال با اجازه دادستان و قاضی تحقیق امکان تحقیق وجود دارد، لذا از رسانه‌ها درخواست دارم به این نکته قانونی توجه داشته باشند و فکر نکنند اگر فردی در یک ساعتی احضار و از او تحقیق شد، بدون مجوز است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها نباید به نفع و ضرر یک فرد یا گروهی فضا سازی کنند، پرونده‌های قضایی باید مسیر قانونی خود را طی کند، نباید اجازه دهیم در مسیر هیجانات تصمیم گیری شود، ما در این پرونده هم مانند سایر پرونده‌ها در یک مسیر سالم و طبیعی اقدام خواهیم کرد، تحقیقات انجام شده در این پرونده با مجوز دادستانی بوده و ادامه دارد.

در گزارشی که وزارت اطلاعات برای ما ارسال کرده سه نفر از متهمان معرفی شدند و قول دادند بقیه را معرفی کنند، همچنین صرف گزارش وزارت اطلاعات برای ما کفایت نمی‌کند و دادستانی تحقیقات جامعی انجام خواهد داد. مبادا در این پرونده‌ها طوری وانمود شود که گویی حق انتقاد برای کسی وجود ندارد، قطعاً انتقاد منصفانه مشکلی ندارد ولی توهین با انتقاد متفاوت است.

دادستان تهران در پاسخ به این سوال که آیا پرونده‌های یاشار سلطانی و حکیمی پور به دادگاه ارسال شده یا خیر؟ گفت: محاکمه یاشار سلطانی انجام خواهد شد، زمان محاکمه اعلام نشده اما کیفرخواست برای وی صادر شده است و این محاکمه در شرف وقوع است.

دولت ابادی در خصوص ارسال پرونده‌های مرتبط با گروهک تروریستی داعش به دادسرای تهران توضیح داد: تصمیم کلی این است که متهمانی که درجه اتهامی آنها بالاست و از اعضای اصلی مرتبط با داعش هستند قرار شده است در تهران رسیدگی شود، ولی هنوز پرونده ای در خصوص متهمان اصلی به تهران ارسال نشده است، البته برخی از متهمانی که اعزام شدند اما پرونده مشخصی از استان‌ها برای ما ارسال نشده است.

دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه 17 تیرماه زمان برگزاری دادگاه همدستان بابک زنجانی است آیا متهم جدید این پرونده در دادگاه مذکور حضور می‌یابد یا خیر گفت: دادگاه مذکور مربوط به دو متهی است که حکمشان در دیوان عالی کشور نقص شده است، پرونده مربوط به متهم تازه دستگیر شده هنوز در مرحله تحقیقات است و به صدور کیفر خواست منحر نشده است.

وی در خصوص نهایی بودن حکم بابک زنجانی گفت: حکم وی نهایی است، ما پیشتر اعلام کردیم اگر این فرد بدهی خود را بدهد راههایی برای کمک به محکوم در قانون لحاظ شده است، اما زمانی که پولی پرداخت نشده و رد مالی انحام نشده برخی حرف‌ها گزافه گویی است.

دولت ابادی در رابطه با حضور متهم تازه دستگیر شده در دادگاه دو متهم دیگر گفت: این مربوط به تصمیم دادگاه است چرا که دادگاه برای رسیدگی به پرونده دو متهم دیگر این پرونده برگزار می‌شود.

دادستان تهران در پاسخ به این سوال که آیا محاکمه غیابی خاوری منتفی شده است؟ گفت: پرونده این شخص مفتوح است و منتفی نشده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    25 25
    توهین به 16 میلیون ایرانی . توهین به منتقدها. توهین به مردم سایر استان ها به جز تهران و .... چی میشه؟
    • دیدگا IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
      0 0
      کدوم 16 میلیون؟ منظورت همون خشونت طلبهای بی شناسنامه دلواپس ساندیس خوره؟ حتی بلد نیستن سطل آشغال آتیش بزنن!
  • بجنورد علی اکبر علیزاده. (موسسه بقیه الله عج) IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    7 23
    دوستان و بزرگوارانی که خیلی بدنبال عاملین شعار بر علیه بنی صدر زمانه هستند بفرمایند آیا زمانی که چند نفر افسار گسیخته بدستور بنی صدر زمانه بر علیه دکتر احمدی نژاد شعار می دادند(توهین و فحش می دادند) آیا از سوی قوه قضائیه و محاکم ذیصلاح مورد پیگیری قرار گرفتند ؟؟؟ آیا دادگاه امروز یکطرفه به نفع ظالم تصمیم می گیرد ؟؟؟
  • حمید IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    16 20
    اقای دادستان فتنه گران 88 که موجب شهادت عده ای بیگناه و خسارت عمده به کشور شد هنوز ازاد هستند و همین اقایان از انها دفاع میکنند چرا مظلوم بایدهمیشه مظلوم باشد
  • pariii IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    10 15
    رئیس جمهور نازک نارنجی بقول تتلو زمان دکترروحانی مردم فقط زندان رو دیدن !
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    6 4
    اصل کاری رو بگیرید، مبادا مثل بنی صدر در بره
  • دکتر گاوچرون از کومور IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    37 26
    چرخگوشت انسانی - اره برقی - سنگسار - پرت شدن از بالای کوه دماوند ......... به کمتر از این 4 مورد نباید قانع شد
    • محمد IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
      0 0
      تو نشخوارت بکن
  • محمد جواد IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    1 0
    بنی صدر خودتی و جد ابادت
  • ایران IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    0 0
    همین آقایانی که از شعارها ناراحتن روزی اصل نظام رو شعار دادن.فتنه ای راه انداختن که مارو 50 سال عقب انداخت.
    • امیر IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
      0 0
      اون احمدی نژاد بود
    • امیر IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
      0 0
      مشرق نشینان،چرا بیشتر مطلبم رو سانسور کردید؟؟من رضایت نمیدم و راضی نیستم اگر کل مطلبم رو نگذارید(حق الناس)
  • رضا سین IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    0 0
    خوب این آقایان که متهم ومجرم شناخته شدند
  • علی IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    0 0
    خاک بر سر کسانی که که چشم دیدن پیشرفت سپاه رو ندارند هر کس می خواد باشد باشد ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس