کد خبر 744219
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
میشل تمر

دادستان عالی برزیل از وجود شواهد بیشتری علیه رئیس جمهور این کشور در پرونده فساد مالی خبر داده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، رودریگو جانوت دادستان کل برزیل روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: من از متهم شدن میشل تمر رئیس جمهور برزیل به مفاسد مالی خرسند و خشنود نمی شوم ولی شواهد روشنی وجود دارد که رهبر برزیل مرتکب فساد مالی و دریافت رشوه شده است. هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد.

دادستان کل برزیل در یک کنفرانس خبری تصریح کرد: هیچ عجله‌ای برای رسیدگی فوری به اتهامات جدید علیه تمر وجود ندارد و من می خواهم تا آنجا که ممکن است به هر اتهام با دقت رسیدگی و درباره آن تحقیق شود.

وی افزود: شواهد زیادی علیه تمر وجود دارد که فاش خواهد شد، شواهدی که در اسناد اعلام شده علیه رئیس جمهور طی روزهای گذشته وجود نداشته است.

دوره ۴ ساله مسئولیت جانوت ۱۷ سپتامبر به پایان خواهد رسید. وی اوایل هفته گذشته نیز رئیس جمهور برزیل را به دریافت رشوه متهم کرده بود. این نخستین بار است که یک رئیس جمهور برزیل که در حال زمامداری است با اتهامات مجرمانه روبرو می شود.

وکیل تمر حاضر به اظهار نظر درباره صحبت های دادستان کل برزیل نشده است. رئیس جمهور برزیل که میزان محبوبیت دولتش تک رقمی شده، بارها گفته است که بیگناه است و در برابر درخواست ها و فشارها برای استعفا، مقاومت کرده است.

در صورتی که دادگاه برزیل حکم به برکناری میشل تمر بدهد، وی دومین رئیس جمهور برزیل خواهد بود که در کمتر از یک سال از قدرت برکنار خواهد شد. البته به نظر می رسد در صورت صدور حکم برکناری، میشل تمر به حکم صادر شده اعتراض خواهد کرد و روند برکناری وی ماه ها به تاخیر خواهد افتاد.

مدیران ارشد شرکت جی بی اس بزرگترین شرکت بسته بندی گوشت جهان در جلسه شهادت دادگاه به پلیس برزیل گفته‌اند که میشل تمر حدود ۵ میلیون دلار در سال های اخیر از این شرکت رشوه دریافت کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    0 0
    اینجوری که لنظر میاد کار تمر تمومه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس