کد خبر 744057
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳
قطر

یک روزنامه کویتی می گوید که طرحی جدید برای حل بحران بین عربستان، امارات، بحرین و مصر از یک سو و قطر از سوی دیگر وجود دارد.

به گزارش مشرق به نقل از رای الیوم، روزنامه «السیاسه» کویت از یک طرح جدید ۵ بندی برای حل بحران بین قطر و کشورهای عربی خبر داد.

بنا بر اعلام این روزنامه کویتی آمریکا با تمام توان وارد بحران قطر شده است تا از میانجیگری کویت برای ایجاد راهکاری جهت پایان دادن به بحران و جلوگیری از تنش که پاسخگوی مطالبات کشورهای تحریم کننده قطر و همزمان برطرف کننده نگرانی های واشنگتن است حمایت نماید.

روزنامه السیاسه کویت به نقل ازمنابع دیپلماتیک مطلع اعلام کرد: در دیدار بین «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نکات نهایی توافقی که بین طرف های بحران به مورد اجرا گذاشته خواهد شد و واشنگتن تضمین کننده آن و کویت مجری و ناظر آن است مورد بررسی قرار گرفته است.

بنا بر اعلام این روزنامه کویتی، مهمترین نکاتی که قرار است در صورت موافقت عربستان، امارات، بحرین و مصر با آن هفته آینده در کویت امضا شود شامل پنج بند زیر است:

اول: خروج «یوسف القرضاوی» و جنبش حماس از دوحه

دوم: بازگشت نیروهای ترکیه که پس از بحران وارد دوحه شده بودند

سوم: نظارت بر اموال ارسالی قطر برای طرف های جنگجو

چهارم: اقدام مقامات قطر برای ارائه تمام اسناد مربوط به سازمان های موجود در این کشور به مراجع امنیتی آمریکا

پنجم: کاهش برنامه هایی که در شبکه الجزیره به اختلافات دامن می زنند و تعهد نسبت به عدم هجمه به کشورهای حوزه خلیج فارس و مصر

به نوشته روزنامه السیاسه، منابع مذکور همچنین افزودند که آمریکا سعی دارد سریعا به بحران قطر و کشورهای عربی خاتمه دهد تا با فراغ بال به پرونده سوریه بپردازد و اطلاعات تقریبا مورد تاییدی در خصوص نیت واشنگتن برای انجام حملات نظامی علیه مواضع ارتش سوریه طی روزهای آینده وجود دارد.

به گفته این منابع ادعای وزارت دفاع آمریکا درباره رصد اقدامات مشکوک در پایگاه هوایی الشعیرات سوریه و هشدار به دولت سوریه نسبت به انجام حمله شیمیایی هم در راستای زمینه چینی برای این حملات صورت گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس