جنوب سوریه.jpg

عناصر تروریستی در ماه های گذشته در مناطق مختلف سوریه شکست های سنگینی را متحمل شده اند و جبهه مقاومت به خوبی می داند که محور جنوب آخرین شانس تروریست ها برای ایجاد اختلال در عملیات شرق محسوب می شود.

سرویس جهان مشرق - ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در ماه های گذشته برای کاهش حملات تروریست ها و افزایش تامین امنیت پایتخت، عملیات های موفقیت آمیز قابل توجه ای را در حومه شهر دمشق انجام دادند که منجر به پاکسازی بخش های وسیعی از مناطق مختلف غوطه غربی و شرقی شد.

در غوطه غربی دمشق و مرزهای مشترک با لبنان برخی گروه های تروریستی به مصالحه تن دادند و برخی دیگر با تحویل سلاح های سنگین به استان ادلب نقل مکان کردند. در غوطه شرقی دمشق هم تروریست ها راهی جزء ترک مناطق تحت اشغال نداشتند و محله های حرستا، برزه و تشرین به کنترل نیروهای سوری درآمد تا امنیت پایتخت پس از ۶ سال درگیری های سنگین به طور چشمگیری تامین شود.

** برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

عملیات در غوطه شرقی و غربی دمشق و چگونگی پیروزی در این محورهای حساس به تحلیل ها و بررسی های جداگانه نیاز دارد اما باید توجه داشت خطر جدی دیگری پایتخت سوریه را تهدید می کند و اتاق عملیات جبهه مقاومت باید در این خصوص راهبردی اتخاذ کند.

در حال حاضر، وجود عناصر تروریستی در شهر درعا یکی از خطرهای بالقوه برای پایتخت سوریه به شمار می آید و به نظر می رسد پس از عملیات موفقیت آمیز ارتش در جنوب شرق استان دمشق، صبر استراتژیک نیروهای جبهه مقاومت در محور جنوب برای پاکسازی شهر درعا به سر خواهد آمد.

روند تامین امنیت استان درعا در ماه های گذشته آغاز و حتی برخی مناطق مرکزی از لوث وجود تروریست ها پاکسازی شد اما همزمان با برقراری آتش بس در جبهه های مختلف، درگیری ها در این استان هم به شکل محسوسی کاهش یافت تا یک بار دیگر شانش مذاکره برای مصالحه تکرار شود.

** برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

برخی از گروه های مسلح در بخش هایی از استان درعا به خوبی درک کردند تا قبل از شروع عملیات بزرگ ارتش سوریه در جبهه جنوب، فرصت طلایی و البته کوتاهی برای نجات خود دارند و در نهایت با تلاش های کمیته مصالحه ملی و بزرگان منطقه پذیرفتند به زندگی عادی بازگردند.

تاکنون روند آشتی ملی در شهرهای « صنمین، غباغب و محجه» به مرحله اجرا رسیده و تروریست ها سلاح های خود را به ارتش سوریه تحویل داده اند. این سه شهر در حومه جاده دمشق - درعا واقع شده اند و امنیت به طور کامل به این مناطق بازگشته است.

اما گروه های تروریستی در شهر درعا اصرار زیادی به ادامه درگیری ها دارند؛ تروریست ها با وجود متحمل شدن خسارت های فراون درصدد هستند محله المنشیه را به طور کامل اشغال کنند.

تاکنون ۷۰ درصد این محله از کنترل نیروهای سوری خارج شده است. عملیات گروه های تروریستی در این محور با نام « الموت و لامذله » و حمایت اتاق عملیات « موک» آغاز شده است.

اگرچه حجم درگیری ها در شهر درعا و به خصوص در محله المنشیه بسیار بالا بوده، در سایر مناطق استان عملیات قابل توجه ای از سوی طرفین انجام نشده اما شواهد نشان می دهد اگر تروریست ها حاضر به مصالحه نشوند باید خود را برای مرگ آماده کنند.

عناصر تروریستی در ماه های گذشته در مناطق مختلف سوریه شکست های سنگینی را متحمل شده اند و جبهه مقاومت به خوبی می داند که محور جنوب آخرین شانس تروریست ها برای ایجاد اختلال در عملیات شرق محسوب می شود و همین مسئله باعث شده، متحدین ساماندهی مناطق جنوبی را در دستور کار قرار دهند.

برخلاف تصور تروریست ها که پیش بینی کرده بودند عملیات ارتش سوریه در شهر درعا با محوریت پاکسازی محله المنشیه آغاز می شود، ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در حومه اردوگاه درعا پیشروی کرده اند و مواضع تروریست ها را از زمین و هوا در محله های طریق السد و درعا البلد هدف قرار می دهند. این راهبرد فشار شدیدی را به تروریست های مستقر در محله المنشیه وارد کرد و آنان مجبور به پذیرش درخواست برای مصالح شدند.

از سویی دیگر، برخی اخبار غیررسمی از توافق ارتش سوریه و اردن برای بازگشایی گذرگاه مرزی « نصیب» در جنوب شهر درعا حکایت دارد. تروریست ها که به شدت از این توافق احتمالی احساس خطر می کنند در رسانه های اجتماعی اقدام به انتشار هشتک #تحرک_لأجل_درعا کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    17 12
    حدودا 10 هزار حرامزاده کنار دمشق نشستند همین ها حرم مطهر ، فرودگاه و راهش ، پایتخت و تاسیسات حیاتی اش و ... را تهدید می کنند نیروهای مقاومت مجبورند بمانند و پاس بدهند تا وقتی که ریف دمشق از نجاست تکفیری پاک نشود عملا نیرویی وجود نخواهد داشت که بتوانیم در جنوب عملیات کنیم این را حرامزاده ها هم می دانند . در جنوب ، منطقه بیت جن را داریم که منبع نیروی انسانی تکفیری هاست و روبرو حمایت هوایی و پشتیبانی زمینی امدادی صهیون و این وسط شهرهای بعث و خضر در حال مقاومتن ، کمی اینطرف تر منطقه مثلث مرگ را از کفرناسج تا تل حاره داریم که مکان شهادت بسیاری از رزمندگان مقاومت خصوصا تیپ فاطمیون هست این منطقه به دلیل قرار گرفتن فرماندهی پدافند شنود جنوب برای صهیون بسیار مهمه و خصوصا اینکه اسراییل می داند مکان تولد حزب الله 2 همین جاست و به سمت اردن ، درعا را داریم که یا مقاومت به 2 گذرگاه درعا می رسد و اوضاع استان سویدا و شهر سویدا و 2 فرودگاه شهر سویدا و خلخله (که حرامزاده ها کنار دیوارشان نشسته اند) را درست می کند یا تروریست ها درعا را می گیرند خواهند توانست با سرعت بیشتری به سمت دمشق حرکت کنند تا برای منطقه پرواز ممنوع اقدام کنند ، عملیات در تمام این مناطق نیروی زیاد و تدارک وسیع می خواد . حالا یا سر مار یعنی دوما در ریف دمشق را له می کنیم تا به اوضاع جنوب برسیم یا این وضعیت خطرناک یعنی ادامه حملات به درعا ، قنیطره و شاید حمله همزمان به دمشق و احتمال دخالت همزمان و مستقیم غرب ادامه می یابد . 20 نفر 30 نفر پخمه کلاشینکوف به دست که جلومون نیستن !
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
      2 3
      کجایی داداش این وضعیت مال دو ساله پیشه.
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    10 20
    باید ارتش سوریه بدون ترس از بمباران عربستان گونه آمریکا باید بسوی مرزهای اردن و اسراییل پیشروی نماید
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    5 4
    به ضرث قاطع جبهه باطل در جنوب سوریه خود را برای یورشی همه جانبه اماده می کند اردن رذل + امریکا+اسرائیل+انگلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس