کد خبر 743781
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
ترامپ

رئیس جمهور آمریکا پس از گفتگو با رئیس جمهور کره جنوبی خواستار یک پاسخ قاطع و محکم به کره شمالی شده است.

 به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه پس از دیدار و گفتگو با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی بر لزوم اتخاذ یک واکنش قاطع در برابر اقدامات کره شمالی تاکید کرده است. رئیس جمهور آمریکا همچنین به اهمیت اتحاد بین واشنگتن و سئول اشاره کرده ولی خواستار متعادل شدن همکاری های تجاری و هزینه های نظامی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا در حال مذاکره مجدد بر سر یک قرارداد تجاری سخت با کره جنوبی است که ۵ سال قبل در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما مورد توافق دو کشور قرار گرفته است.

ترامپ گفت: دوره صبر راهبردی در قبال فعالیت های موشکی و هسته ای کره شمالی پایان یافته است. ما با تهدید ناشی از یک رژیم بی مسئولیت در کره شمالی روبرو هستیم. برنامه های هسته‌ای و موشک بالستیک این رژیم، نیازمند یک پاسخ قاطع است.

ترامپ علی رغم اظهارات تند، هنوز معلوم نیست چه راهبردی را در قبال کره شمالی اتخاذ خواهد کرد. جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا هشدار داده است که تبعات هرگونه راهکار نظامی در قبال مساله کره شمالی، به شدت غم انگیز و دارای ابعاد غیر قابل باور خواهد بود.

در حالی که ترامپ تلاش زیادی کرده است تا با وارد آوردن بر چین، مقام های پکن را مجبور به همکاری بیشتر برای مهار کره شمالی نماید ولی رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرده است که تلاش های چین برای مهار کره شمالی با شکست روبرو شده است.

ترامپ از قدرت های منطقه ای خواسته است تا تحریم ها علیه کره شمالی را اجرا کنند.

رئیس جمهور کره جنوبی نیز در اظهاراتی نسبت به واکنش قاطع در برابر هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی هشدار داد و از پیونگ یانگ خواست تا به مذاکره بازگردد.

وی تصریح کرد: رهبران آمریکا و کره جنوبی از تحریم و مذاکره در یک رویکرد جامع در قبال کره شمالی استفاده خواهند کرد.

روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی تاکید کرده اند که حاضر به مذاکره با کره شمالی هستند ولی تنها به شرطی که این مذاکرات منجر به توقف برنامه های تسلیحاتی این کشور شود.

رئیس جمهور کره جنوبی در سخنانی در مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی تاکید کرد: اقدامات کره شمالی می تواند شرایطی را برای مذاکره ایجاد کند و این اقدامات می تواند شامل متوقف کردن آزمایش های موشکی و هسته ای یا آزاد کردن ۳ شهروند آمریکایی باشد که هم اکنون در این کشور در بازداشت به سر می برند.

اقدام اخیر آمریکا در موافقت با فروش ۱.۴۲ میلیارد دلار تسلیحات نظامی به تایوان و تحریم چند شرکت چینی به اتهام همکاری با کره شمالی با واکنش منفی پکن روبرو شده است.

تحریم های شورای امنیت و تحریم های یکجانبه برخی کشورها تاکنون نتوانسته است مانع از گسترش برنامه های موشکی و اتمی این کشور شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس