بهروز عطایی

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد یعنی ایراداتی وجود داشته است.

به گزارش مشرق، بهروز عطایی درمورد نوسانات تیم ملی والیبال جوانان ایران در جریان رقابت های قهرمانی جهان و کسب نتایج متعدد 3 بر 2 اظهار داشت: مهمترین نکته این است که ما ببینیم در چه رده ای بازی می کنیم. در مسابقات آسیایی نیستیم و در حال رقابت در رقابت های جهانی هستیم. من در ادامه یک بار دیگر حریفان مان را معرفی می کنم و شاید بد نباشد خیلی ها بیشتر با آنها آشنا شوند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه والیبال ایران در بین هشت تیم برتر جهان است، نه قهرمان جهان که توقع قهرمانی جهان از بازیکنان خود داریم. این موضوع بار روانی بسیار زیادی بر تیم ما وارد می کند. ما در هیچ رده ای و به هیچ وجه در اندازه 4 تیم برتر جهان هم نیستیم. وقتی از تمام ادواری که در مسابقات جهانی حضور پیدا می کنیم و تنها یک بار می توانیم عنوان سومی را کسب کنیم و در سایر دفعات پایین تر از چهارم و گاهاً پایین تر از دهمی قرار می گیریم نشان می دهد که والیبال ایران در خوشبینانه ترین حالت جز هشت تیم برتر جهان است.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران عنوان کرد: ما در این دوره از مسابقات جهان با چه تیم هایی روبرو شدیم؟ ابتدا مقابل ایتالیا قرار گرفتیم که تیم پنجم دنیا است. وقتی می گوییم پنجم دنیا صحبت از رده نوجوانان می کنیم که حالا به رده جوانان آمده اند، اما اگر بخواهم از جوانان صحبت کنم باید بگویم من تیم دوازدهم جهان را تحویل گرفتم، اما من با چنین نگرشی به موضوع نگاه نمی کنم و می گویم تیم سوم جهان در رده نوجوانان را تحویل گرفتم.

عطایی افزود: با آرژانتینی روبرو شدیم که نایب قهرمان جهان است. اوکراینی را شکست دادیم که نایب قهرمان جوانان اروپا است. سپس با کوبا، قهرمان نورسکا روبرو شدیم و 3 بر 2 باختیم. با چین، قهرمان آسیا و همان تیمی که چند ماه پیش 3 بر 2 ما را شکست داد بازی کردیم و توانستیم آنها را 3 بر 2 شکست دهیم. در بازی ششم با لهستان روبرو شدیم که قهرمان بلامنازع جهان در رده های پایه است که با آنها هم 3 بر 2 شدیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در این مدت همه جور بازی کردیم؛ 2 بر صفر عقب افتادیم و بازی را به تساوی کشاندیم و در ست پنجم باختیم. 2 بر یک جلو بودیم و بازی مساوی شد و در ست پنجم بردیم و ... من اینها را نوسان نمی دانم و به نظرم نشان دهنده قدرت تیم های مقابل است. نوسان تحلیل دارد، البته نمودار نوسانی تیم در این رده تا حدود زیادی طبیعی است و تمام تیم ها حتی لهستان و روسیه هم این شرایط را دارند. لهستان هم دو بازی را 3 بر 2 برد. درمورد آمادگی بدنی هم باید بگویم وقتی تیمی 5 بازی را 3 بر 2 می کند و بازهم در ادامه می تواند در مسابقات پیروز شود نشان می دهد که از نظر بدنی در شرایط خوبی قرار دارد.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران با بیان اینکه قطعاً کار ما اشکالاتی هم دارد، اظهار داشت: وقتی تیم می بازد قطعاً ایراداتی دارد، اما واقعیت ماجرا این است که ما باید والیبال خودمان را با پارامترهایی که وجود دارد بسنجیم. والیبال ما جز هشت تیم برتر دنیا است و توقعات مان هم باید در حد هشت تیم برتر جهان باشد، اما نگرش فدراسیون و تلاش همه بر این است که والیبال ما جایگاه بالاتری پیدا کند. چیزی که می خواهیم به آن برسیم با چیزی که الان هستیم کمی متفاوت است و فکر می کنم اینکه والیبال ما در تمام ردها جز هشت تیم برتر جهان است موضوع قابل احترامی به شمار می رود، اما اگر بالاتر برود نشان دهنده اهمیت کار بیشتر است. ما نمی توانیم توقع داشته باشیم که والیبال ما در دوره بعدی المپیک قهرمان شود، چون غیر منطقی است.

عطایی گفت: به هر حال از عدم صعود به جمع 4 تیم برتر جهان همه ناراحت هستند. خودمان از خودمان توقع داشتیم که به مرحله نیمه نهایی برویم و این هدف را داشتیم، اما به هر حال این امر ممکن نشد. سعی می کنیم بازیکنان را از نظر روحی و جسمی ریکاوری کنیم و عملکردی داشته باشیم که شرایط در ادامه کار برای ما بهتر شود.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان درمورد حمایت های مردم از این تیم در فضای مجازی، تصریح کرد: ما همیشه بدهکار مردم و پیشکسوتان ورزش هستیم. پیشکسوتان هر اظهارنظری کنند بالای سر ما جا دارد و سعی می کنیم از نقدهایی که می توان از آنها راهکار به دست آورد استفاده کنیم. همیشه برای نقد بزرگترها ارزش قائل هستم و تلاش می کنم برای رسیدن به اهداف متعالی از آنها استفاده کنم. مردم هم براساس علاقه و میل خود سخن می گویند و دوست دارند نتیجه حاصل شود؛ البته گاهاً اظهارات احساسی هم هست، اما ما برای تمام تفکرات احترام قائل هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس