کد خبر 74361
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰

حجت‌الاسلام سیدحیدر حکیم، با حضور در بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبر، در اين ديدار که آخرین فرزند آیت‌الله‌ شهید سید محمدباقر حکیم به همراه هیئتی از موسسه شهید محراب عراق حضور داشتند، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، موسسه شهید محراب را یکی از کانون‌هایی دانست که می‌تواند گام‌های بلند و استواری در زمینه معرفی اسلام به مسلمانان عراق داشته باشد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر، تحقق اهداف مسلمانان و دینداران را برای پایان اشغالگری امری مهم دانست و گفت: استکبار مرتب "فتنه‌انگیزی" می‌کند. هدف انفجارهایی که همه روزه در عراق صورت می‌گیرد این است که اشغالگران دیرتر خاک عراق را ترک کنند تا مدیریت واحد در دست عراقی‌ها نباشد.
 
حجت‌الاسلام سیدحیدر حکیم نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت مجتمع فرهنگی شهید حکیم و موسسه حفظ و تنظیم آثار ایشان خاطرنشان کرد: پیروزی ملت عراق و نیز حرکت‌های اسلامی ادامه خط امام راحل (قدس سره) و رهبری‌های خردمندانه حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) است.
 
بر طبق این گزارش، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با حجت‌الاسلام سیدحیدر حکیم اعلام آمادگی کرد تا قاریان ممتاز کشورمان که در موسم حج امسال به سرزمین وحی مشرف شده‌اند در اجتماعات زائران عراقی یا مراسم شبی با قرآن برای کاروان‌های مسلمانان عراقی به تلاوت قرآن کریم بپردازند.
 
در این دیدار مطرح شد که جمهوری اسلامی ایران، عراق و ترکیه 3 کشوری هستند که رتبه اول از نظر تعداد عمره‌گزاران را دارند. همچنین هیئت عراقی در تشریح ظرفیت این کشور برای ساماندهی کاروان‌های زائران بیت‌الله‌الحرام، به برخورداری عراق از 700 نفر به عنوان روحانی کاروان خبر داد.
 
نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاح ایرانی در پایان این دیدار با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی قابل‌توجهی در موسسه شهید محراب در عراق آغاز شده است، به تجربه‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه امور حج و زیارت اشاره کرد و برای تبادل تجربیات و تعریف طرح‌های مشترک فرهنگی بین بعثه مقام معظم رهبری و موسسه شهید محراب اعلام آمادگی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس