کد خبر 743248
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
پرچم عراق

وزارت خارجه عراق، افسران به جا مانده از دوران صدام، دیکتاتور معدوم، را اخراج می کند.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه در دبیرخانه شورای وزیران عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد فهرستی از اسامی را منتشر و اعلام کرده است آنها افسرانی هستند که در دستگاه اطلاعاتی صدام خدمت می کردند و به زودی از وزارت خارجه اخراج خواهند شد.


وی ضمن هشدار درباره تلاش طرف های سیاسی با رویکردهای قومیتی منفور، برای استفاده سیاسی از این عناصر، تأکید کرد این موضوع ربطی به وابستگی افراد مذکور به حزب بعث ندارد و اگر صرفا به دلیل رابطه آنها با حزب بعث باشد صدها نفر از کارمندان وزارت خارجه باید اخراج شوند.

این منبع آگاه گفت لیست اسامی شامل برخی از کسانی است که عضویت آنها در سازمان اطلاعات صدام ثابت شده است و نیز برخی از فدایی های دیکتاتور معدوم.

قانون اساسی عراق نیز بر ضرورت عدم حضور این افراد در پست های حساس و مهم مخصوصا وزارت خارجه که نقش حاکمیتی مهمی دارد تاکید می کند اما هوشیار زیباری وزیر خارجه سابق هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداد.

وی که نخواست نامش فاش شود افزود: دستگاه های امنیتی بیش از یک سال بر اساس اطلاعات دقیقی که در اختیار داشت مراقب این افراد بود و تصمیم اخراج آنها توسط کمیته امنیتی دبیرخانه شورای وزیران اتخاذ شده که به همین منظور و تحت نظارت حیدر العبادی، نخست وزیر تشکیل شده است.

ابراهیم الجعفری وزیر خارجه فعلی عراق ضمن غیرقانونی خواندن این اقدام، خواستار توقف آن شده است.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس