کد خبر 742768
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
پرچم افغانستان

پایگاه خبری سوسیا الیوم نوشت: افغانستان خونبارترین رمضان در ۱۶ سال اخیر را سپری کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری روسیا الیوم در گزارشی با عنوان «افغانستان خونبارترین رمضان را از سال 2001 سپری کرد» نوشت: از ابتدای تجاوز آمریکا به افغانستان، این کشور بدترین ماه رمضان را در سال جاری تجربه کرد.

انفجارهای تروریستی در ماه رمضان سال جاری بیش از دویست کشته و هفتصد زخمی در افغانستان برجای گذاشت که بیش تر آنها از غیرنظامیان بودند.

ژنرال «عبدالواحد طاقات»، تحلیلگر سیاسی افغان در این خصوص می‌گوید: رمضان سال جاری خونبارترین رمضان برای افغان‌ها و همه روزه داران بود.

سی ام ماه مه گذشته، در پنجمین روز ماه مبارک رمضان انفجار یک کامیون بمبگذاری شده در منطقه دیپلماتیک کابل بیش از یکصد و پنجاه کشته و چهار صد زخمی برجای گذاشت و فیجع‌ترین حادثه تروریستی طی شانزده سال اخیر را در افغانستان رقم زد.

در پی این حمله تروریستی صدها شهروند افغانستانی در اعتراض به ناامنی‌های موجود تظاهرات کردند که در اثر درگیری نیروهای امنیتی با تظاهر کنندگان دستکم چهار نفر به ضرب گلوله کشته شدند.

در دوم ژوئن گذشته سه عامل انتحاری در جریان تشییع جنازه یکی از کشته های اعتراضات اخیر، خود را در میان تشییع کنندگان منفجر کرد که با کشته شدن هفت نفر همراه بود.

عملیات انتحاری گروه طالبان در پایگاه نظامی نیروهای تحت حمایت سی آی ای، نزدیک استادیوم ورزشی شهر خوست نیز 13 کشته و  6 زخمی برجا گذاشت.

گروه‌های طالبان و داعش در ماه مبارک رمضان مسجدی در کابل، نمازخانه‌ای در هرات و چندین موضع نیروهای امنیتی در ایالت‌های بروان و باکتیا را هدف گرفته و 20 نفر را کشته و ده ها نفر دیگر را زخمی کردند.

در بیست و هفتم ماه مبارک رمضان هم انفجار یک خودروی بمبگذاری شده با کشته شدن 34 نفر و زخمی شدن 60 نفر دیگر در منظقه لشکرگاه در مرکز ولایت هلمند در جنوب افغانستان همراه بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس