جلسه کوشنر و عباس

روزنامه «الحیات» در گزارشی از نشست پرتنش بین «جرد کوشنر» -داماد و مشاور ترامپ- و «محمود عباس» و متعاقب آن، تصمیم احتمالی رییس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از مذاکرات سازش خبر داد.

سرویس جهان مشرق- اکنون با توجه به نشست ناموفق بین «جرد کوشنر» داماد و نماینده ترامپ و «محمود عباس» رییس دولت خودگردان فلسطین، روزنامه‌ الحیات چاپ لندن از این خبر داده است که ممکن است ترامپ تصمیم به توقف مذاکرات صلح خاورمیانه بگیرد. فلسطینی‌ها معتقدند که نمایندگان آمریکا کاملا از زبان اسراییل سخن گفته‌اند گویی که نماینده آن رژیم هستند.

روزنامه «الحیات» چاپ لندن در گزارشی از نشست پرتنش بین «جرد کوشنر» -داماد ترامپ و مشاور وی- و «محمود عباس» -رییس دولت خودگران فلسطین- و متعاقب آن، تصمیم احتمالی رییس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از مذاکرات موسوم به صلح خاورمیانه خبر داد. قابل توجه اینکه روزنامه «جروزالیم پست» اسراییل در گزارش اخیر خود خبر از درخواست‌های نابجایی که در جلسه توسط کوشنر از طرف «بنیامین نتانیاهو» -نخست وزیر رژیم اسراییل- مطرح شده بود و خشم شدید عباس را در پی داشته سخن گفت.

روزنامه «هاآرتص» اسراییل نیز از ناامیدی شدید فلسطینیان پس از جلسه دیدار بین عباس و کوشنر و «جیسون گرینبلات» -نماینده خاورمیانه دولت ترامپ- سخن به میان آورد. یکی از مقامات ارشد فلسطینی در گفتگو با این روزنامه اظهار داشت: «نمایندگان آمریکا دقیقا همانند مشاورین نتانیاهو سخن می‌گفتند تا یک میانجی عادل. وقتی از آنها خواستیم که در مورد موضوعات اصلی مناقشه و مواضع اسراییل سخن بگویند، آنها هر چه گفتند ارائه برنامه‌ها و اوامر اسراییل بود».

نتانیاهو و گرینبلات

یکی از اتفاقاتی که در جلسه موجب تنش بیشتر گردید، این بود که نمایندگان آمریکا عباس را به خاطر محکوم نکردن اتفاقی که در هفته گذشته در قدس رخ داد و آمریکایی‌ها آن را حمله تروریستی خواندند که موجب مرگ یک اسراییلی شد سرزنش کردند. همچنین وی را به خاطر عدم تمایل به دیدار با «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اسراییل -که از حامیان سرسخت شهرک‌سازی است- تقبیح و محکوم کردند.

یکی از مقامات ارشد دولت خودگردان به روزنامه الحیات گفته است که کوشنر تصمیم دارد تا گزارش خود را تقدیم ترامپ نماید تا وی در مورد لزوم ادامه مذاکرات تصمیم بگیرد. در بیانیه‌ای که اخیرا توسط کاخ سفید منتشر شد، خبر از بازگشت دو نماینده آمریکا به کاخ سفید و مشورت با رییس جمهور، وزیر خارجه، و مشاور ارشد امنیت ملی جهت اتخاذ تصمیم‌گیری‌های بعدی داده شد. در حالی که شواهد نشاندهنده این است که آمریکایی‌ها این بار هم به شدت در مخمصه افتاده‌اند، اما ترامپ و مقامات کاخ سفید هر گونه پا پس کشیدن آمریکا از میانجیگری مذاکرات را تکذیب کرده و بر تداوم این امر اصرار می‌ورزند.

تمامی این قضایا در حالی رخ داد که یک هفته پیش از سفر کوشنر به اراضی اشغالی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقدام به توهین به محمود عباس در توئیت خود کرد و او را بانی مسموم ساختن افکار جوانان فلسطینی خواند. وی، در حرکتی دیگر در پاسخ به نامگذاری یکی از میدان‌های شهر «جنین» در کرانه باختری به نام «خالد نزال» یکی از فرماندهان ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین که توسط عوامل موساد در سال 1986 ترور شد، اقدام به توهین به شخصیت نزال کرد و او را یک تروریست خواند.

نکته شایسته توجه این است که در حالی که سیاستمداران بسیاری طی سالیان گذشته سعی کرده‌اند که مذاکرات صلح بین اسراییل و فلسطین را به حصول برسانند و به دلیل توقعات و بهانه‌گیری‌ها متعدد سران مختلف رژیم صهیونیستی، این امر حاصل نگردید. در میان سیاستمداران و نمایندگان دولت آمریکا هم عده‌ بسیار قلیلی سعی در حل مناقشه -اما با شرایطی معتدل به سود اسراییل- کرده‌اند که آن هم به خاطر کارشکنی صهویونیست‌ها به نتیجه نرسیده‌اند. حال آنکه در دولت ترامپ مذاکره صلح به میانجیگری کسی برگزار شد که هیچ تجربه‌ای در عرصه سیاست ندارد و در حد و اندازه ورود به این قضیه نیست. آخرین نفر که عملا از ادامه مذاکرات ناامید شد، «جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا در سال 2014 بود.

نتانیاهو درگیری هفته گذشته در قدس که موجب مرگ یک پلیس زن اسراییلی و سه مرد فلسطینی شد را به گردن سازمان فتح دولت خودگران انداخته و عباس هم ضمن رد این اتهام،  قویا کشتار نامنصفانه سه مرد فلسطینی در همان واقعه را محکوم کرده و آن را جنایت جنگی خوانده است.


منبع:

http://www.newsweek.com/kushner-trump-middle-east-peace-628859?utm_source=internal&utm_campaign=most_read&utm_medium=most_read1

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4636576/Jared-Kushner-busts-meeting-Palestinian-leader.html

http://www.newsweek.com/israels-netanyahu-attacks-abbas-twitter-ahead-kushner-visit-627430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    1 0
    این کوشنر بدون شک جاسوس اسراییله ببینید این صهیونیست های پست تا کجا نفوذ کردن مطمن باشید نقشه این نفوذ از سالها قبل کشیده شده تا بتونن عنان زمامداری امریکا رو در دست بگیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس