نیروهای ارتش سوریه در رقه

بعد از هشدارهای کاخ سفید در خصوص احتمال حمله به ارتش سوریه، یک سناتور روس در خصوص حمله جدید آمریکا به ارتش سوریه هشدار داد.

به گزارش مشرق، بعد از آنکه کاخ سفید در بیانیه‌ای بامداد سه‌شنبه بدون ارائه هیچگونه مستنداتی ادعا کرد از آماده شدن احتمالی دولت سوریه برای انجام یک حمله شیمیایی با خبر شده است، یک سناتور روس در خصوص حملات جدید علیه ارتش سوریه هشدار داد.

در بیانیه کاخ سفید آمده بود: «همان‌گونه که قبلا گفته‌ایم، آمریکا برای نابودی کردن دولت اسلامی عراق و سوریه (داعش) در سوریه حضور دارد. با وجود این، اگر آقای اسد با استفاده از سلاح‌های شیمیایی اقدام به یک کشتار دسته‌جمعی دیگر بکند، او و ارتشش، بهای گزافی خواهند پرداخت.»

«فرانتس کلینتسویچ» معاون اول رئیس کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه در این خصوص گفت:‌«آمریکا برای یک حمله جدید به مواضع ارتش سوریه آماده می‌شود. این کامل واضح است. یک اقدام تحریک‌آمیز بی‌سابقه و بدبینانه در حال آماده شدن است».

وی تصریح کرد که حمله جدید آمریکا «بعنوان یک حمله شیمیایی انجام می‌شود» و احتمالاً بعد از آن یک حمله آمریکا «به گروهی صورت خواهد گرفت که در آستانه حل سازنده اوضاع هستند».

روز 4 آوریل، شورای ملی انقلاب سوریه و معارضان سوریه، دولت سوریه را به استفاده از تسلیحات شیمیایی در حمله به «خان شیخون» متهم کردند که دمشق تمامی این ادعاها را رد کرد.

این حادثه خان شیخون به بهانه‌ای برای حمله موشکی 7 آوریل آمریکا به پایگاه نظامی سوریه تبدیل شد.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، حمله شیمیایی ادلب در سوریه را «سرپوشی برای مداخله آمریکا در سوریه» اعلام کرد.

در ژانویه 2016، سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد که زرادخانه تسلیحات سوریه مطابق با توافقی که بعد از حمله 2013 «غوطه» کاملاً امحا شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس