تلويزيون‌هايي که در نماي ساختماني مجتمع‌هاي تجاري کار گذاشته مي‌شود و همچنين پروژه پرچم ازجمله اين تبليغات نوظهور به شمار مي‌آيد. اما اين تبليغات جديد در اختيار کيست و پول آن به جيب چه کساني مي‌رود؟

به گزارش خبرنگار جامعه مشرق، تا پيش از اينها تبليغات ناهمگون کلانشهرها به خصوص تهران مربوط به بيلبورد، استند، عرشه پل عابر پياده و سواره، تلويزيون‌هاي شهري و ايستگاه‌هاي اتوبوس مي‌شد اما چند ماهي است که در اين آشفته بازار دو جنس تبليغاتي ديگر براي تبليغ‌کنندگان به منصه ظهور رسيده که البته ثروتمندان عرصه اقتصاد شهر را به گونه‌اي به خودکفايي رسانده است.

تلويزيون‌هايي که در نماي ساختماني مجتمع‌هاي تجاري کار گذاشته مي‌شود و همچنين پروژه پرچم ازجمله اين تبليغات نوظهور به شمار مي‌آيد. اما اين تبليغات جديد در اختيار کيست و پول آن به جيب چه کساني مي‌رود؟

به تازگي يکي از ثروتمندان پايتخت پس از اينکه به خوبي توانسته است از سيستم‌هاي نظارتي مالياتي کشور بگريزد ، با استخدام فرزند يکي از مديران اسبق خدمات  شهر داري به نام پويان – ح به عنوان مشاور تبليغاتي ،توانسته است اين دو پروژه تبليغاتي را هدايت نمايد.
 اين برادران ثروتمند که اتفاقاً در توليد و عرضه مبلمان و نيز اجاره مغازه شيک به موبايل فروشان جزو برترين‌ها در عرصه تبليغات شده‌اند . آنها بدنه ساختمان‌ها و پياده‌روها و وسط بلوارهاي خيابان‌ها را با کار گذاشتن ميله‌هاي پرچم دوطرفه اشغال کرده و به تبليغ تجاري مي‌پردازند.

سال گذشته يک از کلان‌سرمايه‌داران تهراني با مشارکت پويان – ح، اقدام به ورود تجهيزات پرچم از کشور انگليس کردند و با کار گذاشتن اين پرچم‌ها در وسط خياباني بخصوص يافت‌آباد و خيابان حافظ بعد از ساختمان بورس، خيابان ميرداماد، خيابان زعفرانيه و خيابان قائم مقام تا ميدان آرژانتين بدون اينکه هزينه‌اي به شهرداري پرداخت کنند نه‌تنها کالاهاي موبايل و مبل، کالاي خواب، بانک و... را تبليغ مي‌کنند بلکه با اجاره اين پرچم‌ها به اصناف ديگر سود سرشاري را نصيب خود مي‌کنند.
در ابتدا شرکا مي‌خواستند شرکتي در اين خصوص ثبت کنند اما با مخالفت برادر بزرگ، يعني ع-الف از اين اقدام منصرف شدند، البته به زعم برادر بزرگ اين اقدام باعث جلوي چشم بودن مي‌شود.

شايان ذکر است پيش از اين پويان-ح که همسر يکي از نزديکان آقاي هاشمي رفسنجاني است کليه تبليغات بيلبوردها و پل‌هاي عابر پياده را در اختيار داشت. در حقيقت پدر و پسر «ح» مبدع تبليغات روي پل عابر پياده بودند و با استفاده از رانت خود، ريالي را بابت اجاره  اين ادوات تبليغات محيطي به سازمان زيباسازي شهرداري پرداخت نمي‌کردند.

اوج فعاليت اين آقايان به فرمان مديريت شهري آقاي قاليباف برمي‌گردد. از اينرو مشاور تبليغاتي آقايان الف تمام اين بيلبوردها و پل‌هاي عابر پياده را در سال گذشته در اختيار اين آقايان مبل و موبايل فروش گذاشته و آنها به شيوه‌هاي مختلف بر روي اين آلاينده‌هاي آشفته شهري تبليغ کردند.
 بر اساس اين گزارش ،آنها به قدري بر روي اين دو هزار متر عرصه رايگان تبليغات آگهي کردند که ديگر چيزي براي تبليغ نمي‌ماند و حتي گاهي تبليغ تاريخ افتتاح ساختماني تجاري انها مدتي از زمان افتتاح آن مي‌گذشت.

اشغال پياده‌روها براي تبليغات آقايان الف به اينجا ختم نمي‌شود. آنها پياده‌رو موبايل‌فروشي خود را به راحتي اشغال کردند و استندهاي بزرگ استوانه‌اي به همراه ماکت‌هاي غول‌پيکر گوشي موبايل زير دوربين‌هاي مدار بسته‌اشان هم معبر را سد کرده است.



baza 7.jpg


baza 8.jpg


baza 9.jpg


baza 4.jpg


baza 5.jpg


baza 3.jpg

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس