کد خبر 7401
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۸۹ - ۰۲:۳۳

اي کاش مي شد تا تو را در مامن گمناميت رها کنيم و بگذريم که تو اينچنين ميخواستي .اما اي عزيز اجر تو در کتمان کردن است و اجر ما در افشا کردن تا تاريخ در افق وجود تو قله هاي بلند تکامل انساني را ببيند . "سيد شهيدان اهل قلم سيد مرتضي آويني"

به گزارش مشرق به نقل از رجانيوز، بمناسبت هفته دفاع مقدس با گشت و گذار در گلزارهاي شهدا به شهدايي برخورد کرديم که اگر چه پيکر مطهرشان در آنجا دفن است اما نام و تصويرشان بر سر مزار ديده نمي شود، وقتي جستجو ميکنيد متوجه خواهيد شد اين شهيدان در وصيت نامه هايشان از خانواده هاي خود خواسته اند که نامشان و تصويرشان را بر روي قبور مطهرشان ننويسند. در اين مطلب به معرفي 4 تن از شهدايي خواهيم پرداخت که در گلزار شهداي بهشت زهرا(س) دفن هستند و در وصيت نامه هايشان گفته اند مي‌خواهيم گمنام بمانيم .
شهيد محسن فيض آبادي که برادر ديگرش نيز به شهادت رسيده است و در بخشي از وصيت نامه خود آورده است :

14379.jpg
شهيد محسن فيض آبادي : محل دفن قطعه 28

خانواد? عزيزم ، اين موضوع را بايد بگويم که موقع شهيد شدن من لباس مشکي و تيره نپوشيد بلکه لباس روشن و شاد بپوشيد و اگر جنازه من بدستتان رسيد از شما مي خواهم که « روي سنگ قبرمن چيزي ننويسيد و تابلويي که بالاي سر من ميگذاريد عکس و نام و نشاني از من در آن نگذاريد چون من آرزو دارم شهيدي گمنام باشم » و اين را هم بگويم که هر وقت خواستيد به بهشت زهرا(س) بياييد اول بر سر مزار برادرم محمود برويد بعد بياييد پهلوي من، حتي اگر شده در روز تشيييع جنازه من باشد و اميدوارم که هميشه به ياد خدا باشيد زيرا خداوند آرام بخش دلهاست.

شهيد مازيار منصوري يکي ديگر از شهدايي است که در بخشي از وصيت نامه اش نوشته است نميخواهم کسي عکسم را ببيند يا نامم را بداند ...
14381.jpg
شهيد مازيار منصوري: محل دفن قطعه 24

شهيد رضا هميز نيز در خواستي اين چنين داشته و طبق وصيت نامه شهيد بر روي سنگ مزارش نوشته اند " مي خواهم سرباز گمنام امام زمان باشم ".
14382.jpg
شهيد رضا هميز: محل دفن قطعه 24

و آخرين شهيد که هنوز نام او را پيدا نکرديم، او نيز در قطعه ?? نزديک يادمان شهداي ?? تن به خاک سپرده شده و گفته است روي سنگ مزارم نامم را ننويسيد، زيرا از هزاران شهيد گمنامي که بي غسل و کفن و بي تشييع به خاک رفته اند خجالت ميکشم اگر خواستيد فقط بنويسيد " پر کاهي تقديم به آستانه کبير الله "
14384.jpg
شهيد : محل دفن قطعه 24

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    1 0
    سلام، شهید آخر نامش "غلام رضا صفا" است که در قطعه 24 ، ردیف 125، شماره 5 دفن شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس