کد خبر 739905
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کوه خاش

معاون مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: علت بوی بد در منطقه خاش فعالیت کوه آتشفشان است که همیشه به صورت نیمه‌فعال بوده و اکنون از دهانه‌اش گاز گوگرد متصاعد می‌شود.

به گزارش مشرق، سیدجواد حسینی گفت: علت بوی بدی که از صبح امروز در منطقه خاش احساس می‌شود، به دلیل نشتی گاز نبوده بلکه در بررسی اولیه کارشناسان و متخصصان علوم زیستی و دانشگاه علوم پزشکی این نظریه رد شده است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های اولیه حدس زده می‌شود که علت  این بوی بد فعالیت کوه آتشفشان این منطقه باشد که همیشه به صورت نیمه‌فعال بوده و اکنون از دهانه‌اش گاز متصاعد شده است. 

حسینی افزود: البته این بوی گاز به دلیل نشت گدازه‌های این کوه آتشفشان نیست بلکه به دلیل خروج گاز گوگرد و از دهانه این کوه و تصاعد آن به مناطق اطراف آن است. 

معاون مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: کوه آتشفشان تفتان همیشه نیمه‌فعال بوده و این گازها نیز از این کوه متصاعد می‌شده اما این بار شدت بیشتری پیدا کرده است و برای برخی از مردم مشکلات تنفسی ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: البته اکنون فروکش کرده و وضعیت به حال کنترل درآمده است، شدت و حجم تصاعد این گاز کم شده و مشکل خاصی نیست و منتظریم تا بررسی‌های دقیق‌تری در این منطقه انجام شود تا نظر قطعی اعلام شود.

حسینی گفت: این گاز منتشر شده گوگرد خطرناک نیست و خطر مسمومیت شدید ندارد اما برای افرادی که دچار مشکلات ریوی، تنگی نفس و آسم هستند، قدری آزاردهنده شده و باعث شده تعداد معدودی از این افراد در بیمارستان بستری شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
    3 0
    تفتان هم همینجوره. اگه عادت نداشتی باشی بیچاره میشی. یادمه سال 65 صعود داشتیم اونجا، نصف گروه وسط راه کم آوردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس