کد خبر 739016
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
جنبش حماس

«خلیل الحیه» یکی از اعضای ارشد حماس اعلام کرد سفر هیأت این جنبش به مصر برای کاستن از دردهای مردم نوار غزه انجام شد.

به گزارش مشرق، «خلیل الحیه» یکی از اعضای ارشد حماس در نشست خبری به تشریح آخرین تحولات مربوط به فلسطین پرداخت.

نوار غزه

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی«شهاب»، الحیه گفت: متاسفانه توجه کشورهای عربی و جامعه بین‌المللی به آرمان فلسطین به صورت قابل توجهی کاهش یافته و می‌بینیم که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان  به بهانه مبارزه با حماس اقداماتی علیه ملت خود در غزه پیش گرفته است؛ حماس و مقاومت «عنصری مشترک» برای آرمان فلسطین هستند؛ حماس سلاح را بر زمین نمی‌گذارد بلکه برای تقویت آن می‌کوشد.

وی افزود پس از اقدامات اخیر علیه نوار غزه ، تلاش‌هایی بسیاری برای ایجاد «جبهه نجات ملی» انجام شد، مردم غزه مستحق تقدیر هستند نه مجازات. نوعی مسابقه میان مقامات تشکیلات خودگردان برای امتیازدهی به دشمن صهیونیستی شکل گرفته است.

الحیه تاکید کرد اقدامات عباس و امثال او جز بر اراده و وحدت ملت فلسطین نخواهد افزود. رژیم صهیونیستی مسئول اول و آخر محاصره نوار غزه است. توطئه‌هایی برای گسترش نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه وجود دارد.

وی به موضوع سفر رهبران حماس نیز پرداخت و گفت: رهبران حماس در نوار غزه حضور دارند و فقط برای انجام دیدارها از این منطقه خارج خواهند شد.

برق غزه

الحیه گفت: دیدار اخیر ما با عباس در قطر، ما را در رسیدن به آشتی دچار ناامیدی کرد. پرونده «برق» یکی از موضوعاتی بود که عباس علیه غزه به کار گرفت. با تبدیل ایستگاه برق غزه به ایستگاه گاز و انرژی جایگزین می‌توان این مشکل را حل کرد. موضع ما در برابر عباس به دو دلیل است: سیاست‌های بدون تفکر و تدابیر سخت علیه نوار غزه.

ایران

این عضو حماس در پرداخت به ایران گفت: ایران کشوری مهم در منطقه است، هیچ کشوری در منطقه نیست که روابطش را با ایران قطع کند، روابط ما با تهران خوب است و برای گسترش آن تلاش می‌کنیم.

کشورهای حاشیه خلیج فارس

الحیه به اختلافات اخیر کشورهای حاشیه خلیج فارس با یکدیگر هم اشاره کرد و خطاب به آنها گفت: مسائلتان را با تفاهم و گفت‌وگو حل کنید و اجازه ندهید دشمنانتان از دیدن این وضعیت شاد شوند.

وی افزود: برای موضوع قطر متاسفیم و امیدواریم هر چه زودتر حل شود. ما (برخی از رهبران حماس)اکنون ساکن قطریم و طالب روابط خوب با همه هستیم.

مصر

وی سفر اخیر یک هیأت از حماس به مصر را موفق‌تر از دفعات پیشین توصیف کرد و گفت: مصر به سمت پیشرفت و ثبات پیش می‌رود و هیچ کسی نمی‌تواند نقش این کشور را در قبال مسأله فلسطین انکار کند؛ انتظار داریم گذرگاه رفح قبل عید قربان برای بازگشایی آماده شود.

الحیه افزود:دیدارهایی نیز با تیم «محمد دحلان» عضو جدا شده فتح داشتیم و ما در راستای کاستن از رنج ملتمان با تمام طیف‌ها تلاش می‌کنیم و این دیدارها برای اولین بار نیست که انجام می شود بلکه سال‌هاست که در جریان است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس