کد خبر 738640
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸
امیر مهدی‌زاده

نماینده تیم ملی ایران در تیم منتخب کاراته جهان گفت: در حاشیه مسابقات آلمان با رئیس فدراسیون جهانی دیداری داشتم که او مدعی شد من جسورانه مبارزه می‌کنم و نوع مبارزه‌های من را می‌پسندد.

به گزارش مشرق، امیر مهدی زاده قهرمان جهان در سال‌های 2012 و 2016 امروز (شنبه) در ترکیب تیم منتخب ستارگان جهان در یکی دیدار دوستانه به مصاف تیم ملی آلمان رفت. در این دیدار مهدی زاده "دیوید کوهن" نماینده وزن 67 کیلوگرم آلمان را شکست داد. مهدی زاده با نتیجه 5 بر سه حریف خود را شکست داد. "ریتارو آراگای" ژاپنی هم با نتیجه 7 بر صفر حریف خود را شکست داد، اما عبدالرحمان مصری مقابل حریف خود شکست خورد. در بخش بانوان هم دو نماینده حضور داشتند که آنها نیز با شکست نمایندگان آلمان به کار خود پایان دادند. در مجموع تیم منتخب ستارگان جهان با نتیجه 4 بر یک تیم ملی آلمان را شکست داد.

امیر مهدی‌زاده در مورد برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی آلمان با تیم منتخب دنیا، گفت: روز گذشته(شنبه) روز جهانی کاراته بود و در واقع اولین روزی بود که بعد از راهیابی کاراته به المپیک این روز را روز جهانی کاراته جشن می‌گرفتند. کاراته در المپیک برزیل جواز حضور در بازی‌های المپیک را کسب کرد. به همین دلیل مسئولان فدراسیون جهانی این روز را روز جهانی کاراته نامیدند. به همین دلیل اولین جشن هم در کشور آلمان برگزار شد که یک دیدار دوستانه بین تیم ملی آلمان و تیم ستارگان دنیا برگزار شد.

وی در ادامه افزود: برای من افتخار بزرگی بود که در اولین روزی که به نام روز جهانی کاراته نام گرفته در کشور آلمان حضور داشتم و در ترکیب تیم ستارگان دنیا مبارزه کردم. خوشحالم از اینکه در اولین روز جهانی کاراته به عنوان یک ایرانی از من برای حضور در این مسابقات دعوت شد.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی کاراته، در ادامه صحبت‌های خود از برگزاری سمینار آموزشی، گفت: در حاشیه برگزاری این مسابقات به عنوان مدرس سمینار فنی با موضوع تاکتیک و تکنیک یک دوره کلاس آموزشی برگزار شد که مسئولیت آموزش این سمینار بر عهده من بود. پس از پایان این سمینار مسابقات تیم ستارگان دنیا و تیم ملی آلمان برگزار شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: در تیم منتخب دنیا 3 نفر در بخش مردان و 2 نفر در بخش بانوان تیم منتخبان را تشکیل داده بودند که خوشبختانه در پایان 4 بر یک تیم آلمان را شکست دادیم، من هم توانستم حریف آلمانی خود را شکست دهم و این اتفاق خوبی بود که در روز جهانی کاراته رخ داد. خوشبختانه طبق تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات در پایان مسابقات یک کلاس آموزشی برگزار شد و باز هم مسئولیت برگزاری کلاس آموزشی بر عهده من بود و پس از آن جشن روز جهانی کاراته به پایان رسید.

مهدی زاده در پایان صحبت‌های خود از دیداری که با رئیس فدراسیون جهانی در حاشیه مراسم ضیافت شام داشت، گفت: شب قبل از مسابقات در حاشیه برگزاری مراسم ضیافت شام دقایقی را با رئیس فدارسیون جهانی هم کلام شدم. آنتونیو اسپینوز" ابتدا از من برای اینکه دعوت فدراسیون جهانی را قبول کرده‌ام تشکر کرد و من نیز از او برای حضورم در آلمان تشکر ویژه کردم. "اسپینوز" مدعی شد که کاراته ایران، کاراته خیلی قوی است. حتی او مدعی شد که نوع مبارزه من را می‌پسندد. رئیس فدراسیون جهانی در این دیداری که داشتیم مدعی شد که من جسورانه مبارزه می‌کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس