کد خبر 738523
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
امیر کویت و امیر قطر

تشدید بحران سیاسی بین این کشور و کشورهای عربی همسایه اوضاع کارگران مقیم این کشور را نگران کننده کرده است.

به گزارش مشرق، بخش قابل توجهی از جمعیت 2.7 میلیون نفری قطر را مهاجران و کارگران خارجی شاغل در این کشور تشکیل می‌دهند.

بخشی از این کارگران به صورت ماهانه حدود هزار دلار درآمد داشته که قسمتی از آن را خرج زندگی در قطر و باقیمانده آن را برای خانواده خود در کشور مبدأ ارسال می‌کردند. با بروز بحران سیاسی بین قطر و کشورهای همسایه این کشور در حال حاضر قیمت برخی کالاهای اساسی به خصوص محصولات غذایی در قطر به‌شدت افزایش یافته است.

تعداد زیادی از کارگران خارجی حاضر در قطر را شهروندان هندی تشکیل می‌دهند و بنگلادش، پاکستان نیز ازجمله دیگر کشورهای آسیایی هستند که اتباع آنها در قطر مشغول به کار هستند.

آجیت یک کارگر هندی و متخصص الکترونیک که در قطر فعالیت می‌کند معتقد است: شرایط بسیار بحرانی است؛ چراکه با قطع روابط سیاسی قطر با عربستان، بحرین، امارات و مصر عملاً مسیرهای واردات کالاهای موردنیاز به قطر مسدود شده و این کشور برای تأمین مایحتاج خود دست به دامان کشورهایی شده است که واردات از آنها هزینه بیشتری را در پی دارد.

بر همین اساس هزینه تأمین مایحتاج زندگی برای کارگران در قطر تقریباً دو برابر شده است و از سوی دیگر کار برای این کارگران کاهش یافته است. برخی از این کارگران تصمیم گرفتند به دلیل افزایش شدید هزینه تأمین مواد غذایی بجای دو وعده در روز، یک وعده در روز غذا بخورند. برخی دیگر نیز نسبت به احتمال بازگرداندن اجباری کارگران خارجی به کشورهای مبدأ آنها توسط مقامات قطری به شدت نگران هستند.

یک کارگر بنگلادشی دیگر نیز می‌گوید: در حال حاضر همه در حال صحبت درباره بحران سیاسی هستند و برخی از کارگران می‌گویند که این احتمال دارد ما را به خانه بازگردانند.

به گفته کارگران خارجی حاضر در قطر قیمت محصولات غذایی نظیر برنج، پیاز و گوجه به‌شدت افزایش یافته است و اگر پیش از بحران شما برای خرید آنها یک ریال قطر هزینه می‌کردید، در حال حاضر باید دو ریال هزینه کنید.

این کارگران معتقدند افزایش قیمت مواد غذایی تنها یکی از مشکلات موجود است و امنیت شغلی به دلیل چشم‌انداز مبهم رشد اقتصادی قطر به دلیل تداوم بحران سیاسی و تحریم این کشور ازجمله دیگر مشکلاتی است که کارگران خارجی در قطر با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

آجیت گفته است برخی از مردم قطر به آنها گفته‌اند که دیگر کاری برای آنها در قطر وجود ندارد.

این نگرانی‌ها در حالی تشدید می‌شود که مقامات قطری اعلام کردند این توانایی را دارند از اقتصاد و ارز ملی خود تا سال‌ها دفاع کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس