قالیباف

قالیباف گفت: شهرداری تهران تنها یک یا دو وزارتخانه نیست، بلکه یک دولت کوچک است. ما نمی‌توانیم به جنوب شهر برویم و در پاسخ به مردمی که خواستار آب، برق و کتابخانه هستند بگوییم این ها وظیفه ما نیست.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه شهید محلاتی از خط سه مترو تهران و بهره‌برداری همزمان به چهار فاز از یک پروژه عمرانی پایتخت گفت: از شهروندانی که در همسایگی این پروژه‌ها سکونت دارند عذرخواهی می‌کنم که در این مدت سختی‌های زیادی را انجام دادند اما هر پروژه عمرانی چنین سختی‌ها را دارد و ما تلاش کردیم در کمترین زمان این پروژه‌ها به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: در طول یک دهه عمر مدیریتی در شهر تلاش کردیم از تجربیات صاحب نظران در عرصه مدیریت شهری استفاده کنیم و شهر را بر اساس خرد جمعی اداره کنیم.

قالیباف با بیان اینکه در دوران مدیریت کنونی شهری تلاش شد، گوش شنوایی برای شنیدن نیازهای شهر باشیم گفت: ما از تمام ظرفیت خود برای به سرانجام رساندن پروژه استفاده کردیم اما این تلاش‌ها در شأن مردم ما نبود اما بیش از این توان نداشتیم و روزانه حدود ۱۶ ساعت کار و تلاش می‌کردیم.

شهرداری یک دولت کوچک است

شهردار تهران در ادامه با اشاره به کارنامه اجتماعی مدیریت شهری طی یک دهه گذشته گفت: شهرداری تهران تنها یک یا دو وزارتخانه نیست، بلکه یک دولت کوچک است که جغرافیای محدودی دارد. ما نمی‌توانیم به جنوب شهر برویم و در پاسخ به مردمی که خواستار آب، برق و کتابخانه هستند بگوییم اینها وظیفه ما نیست.

قالیباف با بیان اینکه در طول مسیر که می‌آمدیم، دکل‌های برق وجود داشته که برای سلامتی شهروندان مشکل آفرین بوده گفت: این دکل‌ها ممکن است هرگز جمع‌آوری نشود زیرا مشکل مسئولان مربوطه نیست، مشکل شهروندان این منطقه است و ما به عنوان شهرداری با وجود آنکه مسئولیتی نداریم این دکل‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم همان‌طور که در اتوبان صدر این کار را کردیم؛ و برای ایجاد بی آر تی در منطقه دکل‌های این نقطه از تهران را نیز جمع‌آوری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل پروژه عمرانی رفع معارضان ملکی است، گفت: انجام فعالیت عمرانی ساده‌ترین بخش یک پروژعمرانی و سخت‌ترین آن رفع معارضان ملکی است؛ که گاهی همین مشکلات مدت‌ها یک پروژه را به تأخیر می‌اندازد.

شهردار تهران با بیان اینکه برای هر خط مترو هزاران شیت نقشه تهیه شده است، ادامه داد: هر پروژه عمرانی در شهر با حساسیت‌های ویژه‌ای دنبال می‌شود.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه عملکرد شهرداری در حوزه اجتماعی با گذشته قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: هشت سال پیش بسیاری از بی خانمان‌ها و کارتن خواب‌ها در سرمای زمستان یخ می‌زدند و هیچ حساسیتی نسبت به آنها وجود نداشت. اما با وجود گرمخانه‌ها و سامان سراها در حال حاضر حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار نفر به طور ثابت از این مکان‌ها استفاده می‌کنند.

تلاش شهرداری در حوزه کودکان کار و بدسرپرست

وی با بیان اینکه شهرداری بدون آنکه بگوید مسئولیتی درخصوص بازگشت معتادان به زندگی دارد یا ندارد، محوری‌ترین کارها را در حوزه اعتیاد انجام داده است، گفت: در حوزه کودکان کار و بدسرپرست نیز شهرداری تلاش‌های خوبی انجام داده است.

قالیباف در ادامه با اشاره به پردیس‌های سینمایی ایجاد شده در شهر تهران گفت: سالن‌های سینمایی که شهرداری تهران ایجاد کرده، اقتصاد سینما را متحول کرده است. همچنین کتابخانه‌هایی که بعد از سال ۸۴ احداث شده با گذشته قابل مقایسه نیست و در حال حاضر به تعداد همان کتابخانه‌ها کتابخانه شبانه‌روزی داریم.

شهردار تهران زیرساخت‌های ایجاد شده در تهران را در مقایسه با کل تاریخ بلدیه قابل توجه دانست و گفت: قبل از دوره کنونی مدیریت شهری ۷۰ کیلومتر مترو داشتیم که در این دوره به ۳۰۰ کیلومتر رسیده است و شاید زمانی خنده دار بود که از خط مترویی بگوییم که از جاده ساوه مردم را به شهرک قائم می‌آورد اما الان این شوخی بزرگ به حقیقت پیوسته است.

وی تأکید کرد: ظرفیت واقعی این خط زمانی بالفعل می‌شود که هر دو و نیم دقیقه یک قطار وارد آن شود، اما متأسفانه در طول ۱۲ سال گذشته به عهد خود در حوزه مترو عمل نکردند.

قالیباف با بیان اینکه می‌توان مترو کل شهرهای ایران را با متروی تهران مقایسه کرد و گفت: مشکلات برای همه شهرها یکسان است اما میزان بهره‌برداری را می‌توان مقایسه کرد.

شهردار تهران با اشاره به نقدهایی که در این مدت به عملکرد مدیریت شهری می‌شود؛ اظهار کرد: سیاه نمایی کارها بی انصافی است، اگر این دستاوردهایی که بدست آمده را ضایع کنیم، ضایع کردن فرد نیست بلکه ضایع کردن یک فرهنگ است. ضایع کردن دستاوردهای یک ملت و یک شهر است و بحث فرد مطرح نیست. همه مردم کارهای مدیریت شهری را می‌بینند و خوبی‌ها و بدی‌هایش را مورد قضاوت قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه وقتی می‌گویند در حوزه حمل و نقل انجام نشده، یعنی چه و چرا گذشته را با امروز مقایسه نمی‌کنند، گفت: چطور در حوزه حمل و نقل عمومی کاری نشده و خط مترو از ۷۰ کیلومتر به ۳۰۰ کیلومتر رسیده است. چطور در حوزه حمل و نقل عمومی کاری نشده و اتوبوس‌های کولردار بدون اینکه طی هشت سال دولت حتی یک اتوبوس به ما بدهد در سطح شهر به کار گرفته شده است. چطور در حوزه خمل و نقل عمومی کاری نشده ۱۰ خط بی آر تی احداث شده است عددها و رقم‌ها در حوزه حمل و نقل مشخص است.

تهران ۲۴ کیلومتر تونل ترافیک دارد

وی با اشاره به تونل‌های ترافیک در شهر تهران گفت: تونل رسالت ۱۰ سال متوقف بود و زمانی به ما رسید که تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما امروز تهران دارای ۲۴ کیلومتر تونل ترافیک است.

دکتر قالیباف با اشاره به انتقادهایی که به بهره بردای خط ۷ مترو شده نیز گفت: این خط از دشوارترین خطوط مترو بود و مانند رویه معمول به طور آزمایشی و بهره بردای رسید آن وقت یک عکس از بالای ایستگاه بریانک که هنوز کارگاره است به عنوان خود بریانک به نمایش می‌گذارند در حالی که ایستگاه بریانک به عنوان مجهزترین ایستگاه خط ۷ در حال خدمت رسانی است.

وی تأکید کرد: اگر قصد سیاه نمایی ندارند، چرا تصویر ایستگاه واقعی را به نمایش نمی‌گذارند؟ این کارها ضایع کردن فرد نیست بلکه ضایع کردن دستاوردها و تلاش‌های جمعی مدیریت شهری است.

شهردار تهران با بیان اینکه برای اثبات توانایی خود نیاز به ناکارآمد نشان دادن کسی نیست و هر کس برای ارائه توانمندی اش باید کار خود را ارائه دهد گفت: ما برای همه مسئولین آرزوی موفقیت می‌کنیم زیرا بسیار پستی است که بخواهیم برای نشان دادن عملکرد خود آرزوی عدم موفقیت دیگران داشته باشیم و آرزو می‌کنیم مردم در وضعیت خوبی باشند و قضاوت را بر عهده مردم قرار دهیم.

قالیباف با بیان اینکه رویه مدیریت کنونی شهر تهران این بوده که تا تکمیل پروژه‌های شهری پروژه جدیدی را آغاز نکند زمانی پس از تکمیل پروژه‌های امین حضور به منزل یکی از همسایه‌های پروژه سر زدم و متوجه سختی که این پروژه برای این خانواده داشت شدم بنابراین هیچ پروژه نیمه تمامی را باقی نخواهیم گذاشت. حتی پروژه پل گیشا نیز تا وقتی که تونل عبوری تکمیل نشود، پل را جمع‌آوری نخواهیم کرد.

وی با اشاره به جلسه صبح امروز شورای ترافیک شهر تهران گفت: سه تونل از این محدوده عبور می‌کند، خط شش، هفت و تونل زیرگذر و تا زمانی که تکلیف تونل عبوری مشخص نشود و تا اول مهر ماه این تونل به سرانجام نرسد این پل جمع‌آوری نخواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    22 10
    انشاالله هر جا هستی موفق باشی
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    19 6
    به خدا قسم که نادیده گرفتن خدمات و مدیریت موفق دکتر قالیباف نامردی تمام است ، عده ای تا کجا باید رسیده باشند که بخواهند فردی مثل قالیباف را تخریب کنند . هر چند خود ایشان هم اذعان داشتند که برای گفتن حقایق هزینه گزافی داده اند ، اما دریغ و صد افسوس از کسانی که بدون فکر و اندیشه فقط نظر تخریبی دارند و تهمت های ناروا میزنند ، اما سردار تنهای ما : بدان هنوز هم کسانی هستند که حاضرند با اشاره ای از شما جان بر کف وارد صحنه شوند و عاشقانه یاریت کنند . هر جا باشی و در هر سمتی فعالیت کنی یقین داریم بهترین خواهی بود . از بد اندیشان خورده نگیر که این انقلاب از این تهمت ها و نارواها بسیار دیده است ، دوستت داریم و حمایتت میکنیم
  • متاسفانه نه واحد است نه یکپارچه US ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    14 4
    صحبتهای اقای قالیباف که فرمودند :"در پاسخ به مردمی که خواستار آب، برق و کتابخانه هستند بگوییم این ها وظیفه ما نیست" کاملا درست و قابل تامل است،وظیفه شهرداری در شهرهای ایران مانند برخی کشورها مثل ایالات متحده نیست که حتی شهردار ،رئیس پلیس انتخاب می کند و به عبارت دقیق تر در این شهرها اداره شهر بصورت واحد است یعنی مدیریت واحد شهری دارند که در شهرهای ایران متاسفانه نه مدیریت واحد وجود دارد و نه مدیریت یکپارچه.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    21 5
    مدیریت جهادی یعنی این دمت گرم دکتر قالیباف نه اینکه پشت میز زیر اسپیلت بشینی مملکت اداره کنی تهران الان رو با تهران 10 سال پیش قیاس کنیم حقیقت مدیریت جهادی رو درک می کنیم
  • AU ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    14 3
    باقر خان خیلی مردی دمت گرم ما که ممنون و قدر شناستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس