کد خبر 737886
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
بندر

آمار سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی در اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته فقط یک درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اوایل ماه جاری با بیان این‌که در دو ماه ابتدایی امسال در تخلیه و بارگیری مواد غیرنفتی 10 درصد رشد داشته‌ایم، مدعی شد در مدت یاد شده نیز در حوزه کالای کانتینری 40 درصد رشد داشته‌ایم که  این مسئله پیام خیلی خوبی دارد و امیدواریم به زودی ترمینال‌های کانتینری کشور به دوران قبل از تحریم برگردند.

این در حالی بود که چند روز بعد سازمان بنادر  و دریانوردی آمارهای روز عملکرد بنادر کشور را منتشر کرد. این آمار خلاف ادعای معاون وزیر راه و شهرسازی بود به‌طوریکه تقریبا عملکرد بنادر کشور در اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش یافته بود. کاهش آمار تخلیه و بارگیری بنادر امام خمینی، آبادان، انزلی، امیرآباد و... تنها نمونه‌هایی است نشان داد برخی مسئولان وزارت راه و شهرسازی به اطلاع‌رسانی شفاف مورد تاکید مافوق خود (عباس آخوندی) اعتقاد چندانی ندارند و ترجیح می‌دهند گزارش‌های آماری مورد نظر (مانند کالای کانتینری) با اهداف خاصی منتشر شود تا همه آمار.

از سوی دیگر برخی مدیران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی ماه‌هاست از دستاوردهای برجام (پسابرجام) به‌عنوان یکی از دستاوردهای دولت نام می‌برند، دستاوردهایی که حداقل در حوزه بنادر کشور شاهد آن نبوده‌ایم، اگر چنین بود که آمار تخلیه و بارگیری اکثر بنادر کشور منفی نمی‌شد. یا این‌که بزرگترین بندر تجاری ایران بیش از یک درصد رشد تخلیه و بارگیری را برای اردیبهشت ماه امسال ثبت می‌کرد.

مطابق آمار سازمان بنادر و دریانوردی در دومین ماه بهار امسال 23 هزار و 999 تن کالای اساسی،‌593 هزار و 555 تن کالای فلزی، یک میلیون و 654 هزار و 80 تن کالای ساختمانی و معدنی، 23 هزار و 63 تن  ماشین‌آلات، وسایل نقلیه، قطعات بدکی و ابزارآلات، 139 هزار و 391 تن کود و مواد شیمیایی و 4100 تن منسوجات چرم، پوشاک،‌الیاف، کاعذ و چوب در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

همچنین 8079 تن خرده بار و متفرقه؛  2 میلوین و 270 هزار و 644 تن کالای کانتینری و 2 میلیون و 363 هزار و 305 تن فرآورده‌های نفتی در بندر مذکورتخلیه و بارگیری شده است. در مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی طی اردیبهشت ماه امسال 7 میلیون و 80 هزار و 236 تن بود. این رقم در مقایسه با مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالا در اردیبهشت سال گذشته با 7 میلیون و 9 هزار و 746 تن حاکی از رشد تنها یک درصدی دارد. این میزان افزایش خلاف ادعای مدیران و مسئولان ذی‌ربط در باب دستاوردهای پسابرجام را ثابت می‌کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی US ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    1 0
    اگر بخاطر مصرف تولیدات داخلی باشد باید استقبال کرد و الا کمبود ایجاد میشود و بضرر مردم است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس