آتش سوزی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری محلات از وقوع دومین آتش سوزی در باغات این شهر طی چند روز اخیر و نابودی شش هزار مترمربع باغ در این حریق خبر داد.

به گزارش مشرق، محمود فلفلی اظهار داشت: عصر روز پنجشنبه وقوع آتش سوزی در یکی از باغات شهر محلات به آتش نشانی این شهر اطلاع داده شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری محلات افزود: بلافاصله پس از اطلاع رسانی موضوع، دو تیم عملیاتی اطفای حریق با سه تانکر حمل آب ۱۲هزار لیتری به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان کرد: این حریق شش هزار مترمربعی که بر اثر سهل انگاری و عامل انسانی رخ داده بود، به علت گرمای هوا و خشکی برخی درختان و علف های هرز در حال گسترش بود، اما در نهایت پس از سه ساعت تلاش نیروهای آتش نشانی، حریق بالاخره مهار شد.

فلفلی خاطرنشان ساخت: عدم رسیدگی مالکین باغ ها یکی از عوامل این آتش سوزی ها است و علیرغم اخطارهای این سازمان متاسفانه کم توجهی به جمع آوری و هرس درختان خشک شده و نیز گرمای هوا، سبب می شود با کوچکترین سهل انگاری، حریق درختان و باغ ها را طعمه خود کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری محلات تصریح کرد: این دومین حریق در باغات محلات طی هفته گذشته است و در آتش سوزی های اخیر حدود ده هکتار از باغات این شهر نابود شده اند.

گفتنی است چندی پیش علی زینی وند، فرماندار شهرستان محلات گفته بود؛ حفظ باغات محلات و جلوگیری از نابودی و تغییر کاربری آن، در گرو تدوین طرح جامع گردشگری این شهر است که میراث فرهنگی باید در این زمینه اقدام کند.

وی افزوده بود: تعیین تکلیف وضعیت باغات این شهر برای ساماندهی آنها و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در باغات یکی از اولویت ها بوده و پیگیری ها برای رفع مشکلات باغات شهر محلات در دست اقدام است تا با برطرف ساختن موانع موجود، به زودی معضل عدم رسیدگی به وضعیت باغات این شهر رفع شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس