کد خبر 735344
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
مازیار حسینی

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۰۰ کیلومتر خط مترو با ۷۰ ایستگاه به طور همزمان در زیر پای تهران حفاری و تحویل مردم داده شده است.

به گزارش مشرق،‌ مازیار حسینی در مراسم افتتاح خط 7 متروی تهران گفت: کار زیر زمین سخت است. با این حال این افراد شبانه‌روز زیر زمین کار کردند و امروز 22 کیلومتر را تحویل دادند و بیش از 100 کیلومتر به طور هم‌زمان ساخته شده است.

وی ادامه داد: اینکه هم‌زمان 100 کیلومتر مترو در طی دو سال گذشته زیر پای تهران حفاری شده و 70 ایستگاه ساخته شده و تحویل مردم داده شده است،‌ اقدامی عجیب و نادر در دنیا است.

حسینی گفت: خط 8 مترو را با طول 35 کیلومتر از حدفاصل مرقد حضرت امام(ره) تا ایستگاه فرودگاه امام را تحویل خواهیم داد.

وی ادامه داد: خط 6 مترو را نیز به طول 38 کیلومتر از دولت‌آباد تا شهرری داریم که در مجموعه 100 کیلومتر می‌شود.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در رابطه با راه‌اندازی خط 7 متروی تهران گفت: طول کابل فشار قوی که در 22 کیلومتر این خط استفاده شده، به‌اندازه حدفاصل ارومیه تا بندرعباس است و 110 هزار تن میلگردی که مصرف شده، به‌اندازه وزن 11 برج ایفل است. همچنین بیش از 3 میلیون مترمربع خاکبرداری به‌اندازه 5 تونل رسالت و یک میلیون مترمربع بتن به‌اندازه 30 برابر برج میلاد در این پروژه صرف شده است.

حسینی افزود: اینکه زیر زمین اقداماتی انجام می‌شود اما دیده نمی‌شود و مردم مطلع نمی‌شوند، یک هنر است. تهران شهر کاسه‌ای است که سال‌های سال آبرفت بوده و زیرپای ما بجای خاک، سنگ است. محور مولوی سخت‌ترین محور بوده؛ چراکه سطح آب زیرزمینی در این منطقه بسیار بالاست و در این شرایطی که خاک ناپایدار وجود داشته، کار را پیش برده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از اول تا آخر پروژه ایرانی بوده، گفت: امروز می‌توانیم در صنعت تونل و مترو صادرکننده بوده و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران گفت: سال 95 از نظر اقتصادی سال بسیار بدی بود، با این‌حال 4 هزار میلیارد تومان تزریق نقدینگی در مترو داشته‌ایم که تهیه یک ریال آن کار بسیار سختی بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس